آیات عظام امام، بهجت، صافى، فاضل و نورى: هر كدام از این الكل ها، اگر اصلشان مایع مست كننده باشد، نجس است.[1]

آیات عظام تبریزى و خامنه اى: هر كدام از این الكل ها، اگر اصلشان مایع مست كننده باشد، بنابر احتیاط واجب نجس است.[2]

آیات عظام سیستانى و وحید: تمامى انواع الكل ها پاك است. البته اگر اصل آن مایع مست كننده باشد، بنابر احتیاط مستحب نجس است.[3]

آیه اللّه  مكارم: هر الكلى كه به صورت فعلى آن قابل نوشیدن نباشد و باید آن را رقیق كرد، نجس نیست ؛ ولى اگر به صورت كنونى آن قابل نوشیدن باشد، بنابر احتیاط واجب نجس است.[4]

 

منبع:نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها / مؤلف: سید مجنبی حسینی


[1] – توضيح المسائل مراجع، م 111 و 2633.

[2] – خامنه‏اى، اجوبة الاستفتاءات، س 301 و تبريزى، توضيح المسائل مراجع، م 111 و 2633.

[3] – سيستانى، توضيح المسائل مراجع، م 111 و 2633 و وحيد، منهاج الصالحين، الاعيان النجسه، الثامن.

[4] – مكارم، استفتاءات، س 42.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *