همه مراجع (به جز سیستانى): آنچه روزه را باطل مى كند، فرو بردن سر زیر آب است ؛ به طورى كه یك مرتبه آب، همه سر را فراگیرد ؛ اما شستن سر زیر شیر و زیر دوش اشكالى ندارد.[1]
آیه اللّه سیستانى: فرو بردن تمام سر در آب، روزه را باطل نمى كند؛ ولى كراهت شدید دارد و شستن سر زیر شیر و زیر دوش حكم آن را ندارد.[2]
منبع:نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها / مؤلف: سید مجنبی حسینی
[1] – توضيحالمسائل مراجع، م 1608 و 1609 و 1610.
[2] – توضيحالمسائل مراجع، م 1608 و 1609 و 1610.
برچسب خوردهائمه علیهمالسلام, اجتهاد, اجتهاد و تقلید, احکام, احکام شرعی, اساتید, استنباط, استنباط احكام, اصطلاح فقهى, اهمیت روزه, باطل شدن روزه, پیامبر ص, پیامبر صلى الله علیه وآله, پیشینه تقلید, تقلید, تقلید از مجتهد, تلاش, خون, خون لثه, خون لثه روزه دار, دانشجو, دندان, دهان, راهنما, رژلب, روزه, روزه دار, زمان پیامبر, شامپو, شستن سر روزه دار, شیر آب, عالم, عطر, عطر روزه دار, فقیه, قصد اقامت, کرم, کوشش, لثه, ماه مبارك رمضان, متعارف, مجتهد, مرجع, مرجع دینی, معمول, نماز, همبستگی