آیات عظام امام و فاضل: آرى، رجوع به مساوى جایز است.[1]
آیات عظام بهجت و سیستانى: اگر در علم و ورع مساوى باشند، رجوع به مساوى در مسائل غیرمرتبط به هم جایز است ؛ براى مثال نمى تواند در مسائل احكام روزه مسافر باقى بماند و در احكام نماز رجوع كند.[2]
آیه اللّه تبریزى: در خصوص مسائلى كه یاد گرفته، رجوع به دیگرى جایز نیست.[3]
آیه اللّه صافى: در خصوص مسائلى كه یاد گرفته، بنابر احتیاط واجب رجوع به مساوى جایز نیست.[4]
آیه اللّه خامنه اى: بنابر احتیاط واجب، رجوع به مساوى جایز نیست.[5]
آیات عظام مكارم و نورى: در خصوص مسائلى كه تقلید (عمل) كرده، رجوع به مساوى جایز نیست.[6]
آیه اللّه وحید: باید به فتوایى عمل كند كه مطابق احتیاط است و اگر احتیاط ممكن نبود و یا مشقّت داشت، مى تواند به فتواى دیگرى عمل كند.[7]
منبع:نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها / مؤلف: سید مجنبی حسینی
[1] – فاضل، توضيح المسائل، م 11 ؛ امام، تحرير الوسيله، ج 1، م 4.
[2] – وسيلة النجاة، ج 1، م 4 ؛ سيستانى، تعليقات على العروة، م 11 و 13.
[3] – استفتاءات، س 11.
[4] – جامع الاحكام، ج 1، س 18.
[5] – خامنهاى، اجوبة الاستفتاءات، س 31.
[6] – مكارم، استفتاءات، ج 2، س 14 و ج 1، ص 26 ؛ استفتاءات، ج 2، س 12.
[7] – توضيح المسائل، م 4.