آيات عظام امام و خامنه اى: اگر بدون قصد لذت و ترس افتادن به گناه باشد، اشكال ندارد ؛ ولى بنابر احتياط واجب، نبايد دست را بر دست فشار دهند.[1]
آيات عظام بهجت، تبريزى، سيستانى، صافى، مكارم و وحيد: اگر بدون قصد لذت و ترس افتادن به گناه باشد، اشكال ندارد.[2]
آيه اللّه فاضل: اگر بدون قصد لذت و ترس افتادن به گناه باشد، اشكال ندارد ؛ ولى بهتر است دست را به دست فشار ندهند.[3]
آيه اللّه نورى: اگر بدون قصد لذت و ترس افتادن به گناه باشد، اشكال ندارد ؛ ولى نبايد دست را به دست فشار دهند.[4]
پی نوشت ها
[1] – امام، تحريرالوسيلة، ج2، النكاح، م20 و خامنه اى ؛ استفتاء، س 479.
[2] – تبريزى، استفتائات، س1606 ؛ مكارم، تعليقات على العروة، النكاح، م40 ؛ سيستانى، منهاج الصالحين، ج3، (النكاح)، م16 ؛ صافى، هدايه العباد، ج2، النكاح، م20 ؛ دفتر: آيات عظام وحيد و بهجت.
[3] – فاضل، تعليقات على العروة، ج2، النكاح، م40.
[4] – نورى، تعليقات على العروة، النكاح، م40.