آيات عظام امام و خامنه‏اى: اگر بدون قصد لذت و ترس افتادن به گناه باشد، اشكال ندارد ؛ ولى بنابر احتياط واجب، نبايد دست را بر دست فشار دهند.[1]

آيات عظام بهجت، تبريزى، سيستانى، صافى، مكارم و وحيد: اگر بدون قصد لذت و ترس افتادن به گناه باشد، اشكال ندارد.[2]

آيه‏اللّه‏ فاضل: اگر بدون قصد لذت و ترس افتادن به گناه باشد، اشكال ندارد ؛ ولى بهتر است دست را به دست فشار ندهند.[3]

آيه‏اللّه‏ نورى: اگر بدون قصد لذت و ترس افتادن به گناه باشد، اشكال ندارد ؛ ولى نبايد دست را به دست فشار دهند.[4]

 

 

پی نوشت ها


[1] – امام، تحريرالوسيلة، ج2، النكاح، م20 و خامنه‏اى ؛ استفتاء، س 479.

[2] – تبريزى، استفتائات، س1606 ؛ مكارم، تعليقات على‏العروة، النكاح، م40 ؛ سيستانى، منهاج‏الصالحين، ج3، (النكاح)، م16 ؛ صافى، هدايه‏العباد، ج2، النكاح، م20 ؛ دفتر: آيات عظام وحيد و بهجت.

[3] – فاضل، تعليقات على‏العروة، ج2، النكاح، م40.

[4] – نورى، تعليقات على‏العروة، النكاح، م40.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *