همه مراجع (به جز تبریزى، مكارم و وحید): چنانچه براى تهیه خانه مسكونى، راهى جز نگه داشتن زمین تا چند سال نیست، خمس ندارد.[1]
آیات عظام تبریزى و وحید: باید خمس زمین را به قیمت فعلى بدهد.[2]
آیه اللّه مكارم: خمس ندارد.[3]
منبع:نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها / مؤلف: سید مجنبی حسینی
[1] – امام، استفتاءات، ج 1، س 23 ؛ نورى، استفتاءات، ج 1، س 283 ؛ فاضل، جامعالمسائل، ج 1، س 675 ؛ بهجت، توضيحالمسائل، م 1391 ؛ سيستانى، منهاج الصالحين، ج 1، م 1219 ؛ صافى، جامعالاحكام، ج 1، س 719 و خامنهاى، اجوبة الاستفتاءات، س 902 و 956.
[2] – تبريزى، استفتاءات، س 804 ؛ دفتر: وحيد.
[3] – مكارم، استفتاءات، ج 2، س 514.
برچسب خوردهائمه علیهمالسلام, اجتهاد, اجتهاد و تقلید, احکام, احکام شرعی, اختلاف نظر, اختلاف نظر مراجع, اساتید, استنباط, استنباط احكام, اصطلاح فقهى, اعتكاف, اعتكاف گناه, اعتکاف در حیاط مسجد, اهمیت اعتكاف, اهمیت روزه, پیامبر ص, پیامبر صلى الله علیه وآله, پیشینه تقلید, تقلید, تقلید از مجتهد, تلاش, حج, حیاط, حیاط مسجد, خمس, خمس زمین, خمس سپرده گذارى, خمس سفر حج, دانشجو, دندان, دهان, راهنما, رژلب, روزه, روزه دار, زمان پیامبر, زمین, زیارت, سپرده گذارى, سفر حج, شامپو, عالم, عطر, عطر روزه دار, فطره, فطریه, فقیه, قصد اقامت, قطع اعتكاف, کرم, کوشش, لثه, مؤونه, ماه رمضان, ماه مبارك رمضان, متعارف, مجتهد, مراجع, مراجع تقلید, مرجع, مرجع دینی, مسجد, معمول, مکه, نماز, همبستگی