امام، خامنه اى و نورى: اگر كسى نمى تواند وارد آن مكان شود و آنها بترسند كه به حرام بیفتند، ماندنشان در آنجا حرام است.[1]

آیات عظام بهجت، سیستانى و وحید: اگر احتمال فساد برود، ماندنشان در آنجا حرام است ؛ هر چند طورى باشد كه كس دیگر بتواند وارد شود.[2]

آیات عظام تبریزى و فاضل: اگر كسى نمى تواند وارد آن مكان شود – در صورتى كه احتمال فساد برود – ماندنشان در آنجا حرام است.[3]

آیه اللّه  صافى: اگر كسى نمى تواند وارد آن مكان شود، ماندنشان در آنجا حرام است ؛ هر چند احتمال فساد ندهند و به گفت و گوهاى علمى و ضرورى بپردازند.[4]

آیه اللّه  مكارم: اگر كسى نمى تواند وارد آن مكان شود، بنابر احتیاط واجب ماندنشان در آنجا حرام است ؛ هر چند احتمال فساد ندهند و به گفت و گوهاى علمى و ضرورى مانند آن بپردازند.[5]

 

منبع:نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها / مؤلف: سید مجنبی حسینی


[1] – توضيح‏المسائل مراجع، م 2445 ؛ نورى، توضيح‏المسائل، م 2441 و خامنه‏اى، استفتاء، س 639 و 627.

[2] – همان، م 2445 و وحيد، توضيح‏المسائل، م 2590.

[3] – توضيح‏المسائل مراجع، م 2445.

[4] – توضيح‏المسائل مراجع، م 2445.

[5] – همان، م 2445.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *