همه مراجع (به جز سیستانى و وحید): آرى، حكم حاكم شرع در ثبوت اول ماه، براى همه حجت است و باید به حكم او عمل كنند ؛ مگر آنكه بفهمند حاكم شرع اشتباه كرده است.[1]
آیه اللّه سیستانى: اول ماه با حكم حاكم شرع ثابت نمى شود.[2]
آیه اللّه وحید: بنابراحتیاط واجب، اول ماه به حكم حاكم شرع ثابت نمى شود.[3]
منبع:نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها / مؤلف: سید مجنبی حسینی
[1] – توضيح المسائل مراجع، م 1731 ؛ خامنهاى، اجوبة الاستفتاءات، س 842 و 843 ؛ بهجت، وسيلهالنجاه، ج 1، م 1162.
[2] – سيستانى، توضيح المسائل، م 1731.
[3] – وحيد، توضيح المسائل، م 1739.
برچسب خوردهائمه علیهمالسلام, اجتهاد, اجتهاد و تقلید, احکام, احکام شرعی, اختلاف نظر, اختلاف نظر مراجع, اساتید, استنباط, استنباط احكام, اصطلاح فقهى, اهمیت روزه, پیامبر ص, پیامبر صلى الله علیه وآله, پیشینه تقلید, تقلید, تقلید از مجتهد, تلاش, ثبوت عید فطر, حاکم, حكم حاكم, حكم حاكم شرع, حکم, خون, خون لثه, خون لثه روزه دار, دانشجو, دروغ, دروغ روزه دار, دندان, دهان, راهنما, رژلب, روزه, روزه دار, زمان پیامبر, شامپو, عالم, عطر, عطر روزه دار, عید فطر, فقیه, قصد اقامت, کرم, کوشش, لثه, ماه رمضان, ماه مبارك رمضان, متعارف, مجتهد, مراجع, مراجع تقلید, مرجع, مرجع دینی, معمول, مقلّدان, نماز, همبستگی