همه مراجع (به جز صافى): تقليد نا بالغ مميز صحيح است؛ لذا مىتوانيد  بر تقليد امام خمينى باقى بمانيد.[1]

آيهاللّه صافى: اگر علم به تقليد صحيح داشته باشيد بقا بر تقليد بعيد نيست؛ اما اصالة الصحة در تقليد نابالغ جارى نيست.

تبصره 1 – در فرض ياد شده بقا بر تقليد در صورتى است كه شخص بداند تقليدش در آن دوران (سيزده سالگى) درست انجام گرفته است.

تبصره 2 – پاسخ ياد شده بر اساس اصل درستى بقا بر تقليد ميت است؛ وگرنه چنانچه مجتهد ميت اعلم باشد، طبق فتواى برخى مراجع، بقا واجب است. (رك: عنوان بقا بر تقليد ميت اعلم).

 

منبع:نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها / مؤلف: سید مجنبی حسینی/پرسش وپاسخ دانشجویی


[1] – خامنهاى، اجوبهالاستفتائات، س 42؛ تبريزى، التعليقه على منهاجالصالحين، م 5؛ سيستانى، المسائلالمنتخبه، م 10؛ دفتر: فاضل، بهجت، امام، مكارم، نورى و وحيد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *