آيات عظام امام، بهجت، سيستانى و فاضل: اگر مجتهد دوم اعلم يا مساوى با ايشان باشد، تقليد شما صحيح است.[1]
آيه اللّه تبريزى: اگر مجتهد دوم اعلم باشد و يا احتمال اعلميت در او داده شود، تقليد شما صحيح است.[2]
آيات عظام خامنه اى، صافى، مكارم، نورى و وحيد: اگر مجتهد دوم اعلم باشد، تقليد شما صحيح است.[3]
تبصره. بر اساس نظر برخى از مراجع (بهجت و سيستانى)، رجوع به مساوى در غير موارد علم اجمالى به مخالفت قطعى جايز است.
منبع:نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها / مؤلف: سید مجنبی حسینی/پرسش وپاسخ دانشجویی
[1] – امام، تحريرالوسيله، ج 1، م 4؛ بهجت، توضيح المسائل، م 6؛ فاضل، توضيح المسائل، م 11؛ سيستانى، تعليقات على العروة، م 11 و 13.
[2] – استفتائات، س 61.
[3] – خامنه اى، اجوبه الاستفتائات، س 45؛ صافى، جامع الاحكام، ج 1، س 14؛ مكارم، استفتائات، ج 2، س 14؛ نورى، تعليقات على العروة، م 11؛ وحيد، توضيح المسائل، م 4.