آیات عظام امام، تبریزى، خامنه اى، صافى، فاضل، مكارم و نورى: اگر در نظر عرف وسیله قمار شناخته شود، بازى با آن جایز نیست ؛ هر چند بدون برد و باخت باشد.[1]
آیه اللّه بهجت: بازى با بیلیارد جایز نیست.[2]
آیه اللّه سیستانى: اگر در نظر عرف محل، وسیله قمار شناخته شود، با برد و باخت حرام است و بنا بر احتیاط واجب، بدون برد و باخت هم جایز نیست.[3]
آیه اللّه وحید: اگر در نظر عرف وسیله قمار شناخته شود، با برد و باخت حرام است و بنا بر احتیاط واجب، بدون برد و باخت هم جایز نیست.[4]
منبع:نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها / مؤلف: سید مجنبی حسینی
[1] – امام، استفتاءات، ج 2، مكاسب محرمه ، س15 ؛ خامنهاى، اجوبهالاستفتاءات، س1125 و 1119 و 1116 ؛ فاضل، سايت، قمار، س47 ؛ مكارم، استفتاءات، ج 1، س540 و ج 2، س733 ؛ تبريزى، سايت ؛ صافى، جامع الاحكام، ج 1، س1041 و دفتر: نورى.
[2] – دفتر: بهجت.
[3] – سيستانى، سايت، قمار، س2.
[4] – وحيد، منهاج الصالحين، ج 3، م19.