اختلاط با كفّار، آغاز تسلّط كفّار بر مسلمانان

گزیده‌هایی از بیانات حضرت آبت الله العظمی بهجت (ره)

اختلاط ما با كفّار آخرش به همين جاها مى  كشد، يعنى ابتدا از مسلمانان پذيرايى مى  كنند و به آن  ها احترام مى  گذارند و آن  ها را به بلاد خود دعوت مى  نمايند و در تجارت و معاملات بازرگانى خود داخل مى  كنند،و وقتى رؤسا و سياستمداران مسلمانان مست پول و غير پول شدند.حاضر مى  شوند امضا و امتيازات دهند تا آن  ها بر بلاد اسلامى حكومت كنند.بدين ترتيب، هم جنسى و هم شكلى و اختلاط با كفّار، تسلّط و حكومت آن  ها را بر مسلمانان آسانتر مى  سازد.آيا اگر مثلاً كفّار بر نفت ايران حكومت كردند، مى  شود كه نتوانند بر ايران و مردم ايران حكومت كنند؟! و مالِكُ الرِّقابِ ممالك اسلامى و مسلمانان نشوند؟!فرانسه در سوريه، لبنان و الجزاير؛ و انگليس در عراق و حجاز حكومت داشت، و فعلاً در دست آمريكا است. آرى، ائمّه  ى ما ـ عليهم  السّلام ـ كه فرمودند: با كفّار اختلاط نكنيد، در حقيقت براى حفظ دنياى ما بود، و مى  خواستند دنياى ما را براى خود ما تأمين كنند.و كار به جايى كشيده كه كفّار نفت و ثروت  هاى طبيعى و ذخاير زمينى و معادن ما را به غارت مى  برند، بعد به عنوان تصدّق و آقايى و يا به عنوان وام با بهره  هاى كلان با تلطّف و مهر و عطوفت به ما مى  دهند! اكنون ما مسلمانان اسير و عبيد آن  ها، و در زير دست و چكمه  ى آن  ها خوار و ذليل هستيم، ولى هنوز نمى  فهميم براى چه اين گونه شكست خورده  ايم؟! آيا از عملكرد خود ما است، و يا مثلاً از پريدن كلاغ؟!

منبع: کتاب در محضر حضرت آیت الله العظمی بهجت- جلد1 / محمد حسین رخشاد