همه مراجع: گوش دادن به موسیقى حرام – هر چند در مجالس عروسى زنان – جایز نیست.[1]
تبصره. «موسیقى» و «غنا و آوازخوانى» دومقوله است. آنچه كه در مجالس عروسى زنان جایز شمرده شده، غنا و آوازخوانى زن است ؛ ولى موسیقى لهوى، در هر حال و زمانى حرام است.
منبع:نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها / مؤلف: سید مجنبی حسینی
[1] – امام، تحريرالوسيله، ج 1، م 13 ؛ خامنهاى، اجوبة الاستفتاءات، س 1134 ؛ بهجت، توضيحالمسائل، متفرقه، م 20 و وسليهالنجاة، ج 1، م 1449 ؛ فاضل، جامعالمسائل، ج 1، س 997 ؛ سيستانى، منهاجالصالحين، ج 2، 20 ؛ وحيد، منهاج الصالحين، ج 3، م 17 ؛ تبريزى، استفتاءات، 1057 و التعليقة على منهاج الصالحين، المكاسب المحرمه، م 17 ؛ مكارم، استفتاءات، ج 1، س 528 ؛ صافى، هدايهالعباد، ج 1، م 1698 و جامع الاحكام، ج 2، س 1585 ؛ دفتر: نورى.
برچسب خوردهآلات موسیقی, آهنگ, آهنگ مبتذل, ائمه علیهمالسلام, اجتهاد, اجتهاد و تقلید, اجناس, احکام, احکام شرعی, اختلاف نظر, اختلاف نظر مراجع, اساتید, استنباط, استنباط احكام, اصطلاح فقهى, اعتكاف, اعتكاف گناه, اعتکاف در حیاط مسجد, اهمیت اعتكاف, اهمیت روزه, پیامبر ص, پیامبر صلى الله علیه وآله, پیشینه تقلید, تحریكى, تقلید, تقلید از مجتهد, تلاش, جنس, حج, حكم نوازندگى, حیاط, حیاط مسجد, خمس, خمس سپرده گذارى, خمس سفر حج, دانشجو, دندان, دهان, راهنما, رژلب, روزه, روزه دار, زمان پیامبر, زیارت, سپرده گذارى, سفر حج, شامپو, عالم, عطر, عطر روزه دار, فروش, فطره, فطریه, فقیه, قصد اقامت, قطع اعتكاف, کرم, کوشش, لثه, مؤونه, ماه رمضان, ماه مبارك رمضان, مبتذل, متعارف, مجتهد, مراجع, مراجع تقلید, مرجع, مرجع دینی, مسجد, معمول, مکه, موسیقى تحریكى, موسیقى حرام, موسیقی, نماز, نوازندگی, نوازنده, همبستگی