دختران سند بهشت هستند. اگر والدین خوب آنها را استشمام کنند، بوی بهشت را از آنها می‌فهمند؛ لذا وجود مبارک پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله حضرت فاطمه را می‌بویید و می‌فرمود: من از فاطمه بوی بهشت را استشمام می کنم. در روایت داریم که از خوش یُمنی زن این است که فرزند اوّلش دختر باشد؛ البته این عبارت به معنای این نیست که اگر فرزند اوّلش پسر بود، این خانم بد یُمن است.

 

وقتی خدا به انسان دختر می دهد، انگار باب روزی را هم باز می کند؛ یعنی پا قدم دختر آن قدر پر برکت است که آدم حس می کند، زندگی یک رنگ و بوی دیگری گرفته است.

شخصی به نام یحیی بن زکریاء نامه ای برای امام هادی علیه السلامنوشت؛ به این مضمون که: آقا! همسرم باردار است. دعا کنید که خدا به ما پسری بدهد. امام هادی علیه السلامخیلی کوتاه نوشتند:دختر بهتر از پسر است. یحیی بن زکریاء می گوید:به برکت این دعای امام هادیعلیه السلام خدا به من دختری داد.

 

شخصی به محضر نبیّ مکرّم اسلام صلّی الله علیه و آله وارد شد. حضرت دیدند که او ناراحت است؛ لذا به او گفتند: چه شده است که تو را امروز ناراحت می‌بینم؟! آن شخص گفت: یا رسوالله! دیشب سوّمین فرزند من بدنیا آمد و آن هم دختر بود. حضرت به او لبخندی زدند و فرمودند:دختر ریحانه و گل است. روزی و رزق آن را خدا می‌دهد. هرکس که سه دختر داشته باشد، بهشت بر او واجب می‌شود. شخص دیگر از رسول خدا سوال کرد: ما که دو دختر داریم چه؟! حضرت فرمودند:دو تا هم داشته باشی، بهشت بر شما واجب است. یکی دیگر سوال کرد: ما که یک دختر داریم چه؟! حضرت فرمودند:یکی هم داشته باشی، بهشت بر شما واجب است.