اگر بدانيم در محضر « عَيْنُ اللّه النّاظِرَة » درباره ى اين كه ائمّه معصومين ـ عليهم السّلام ـ عين اللّه الناظرة هستند، ر.ك: بحار الانوار، ج 26، ص 24؛ توحيد صدوق، ص 167؛ معانى الاخبار، ص 16. هستيم، آيا روى آن را داريم كه براى زيارت حضرت غائب ـ عليه السّلام ـ اجازه بخواهيم، با اين كه با خواسته  هاى واضح او مخالفت مى  كنيم، نماز و روزه را ترك، و غيبت و ايذا مى  كنيم. آيا مى خواهيم به ما بفرمايد: « أَبَحْتُ لَكُمُ الْمُحَرَّماتِ وَ أَسْقَطْتُ عَنْكُمُ الْواجِباتِ » حرام ها را براى شما حلال نمودم، و واجبات را از شما برداشتم.

مقصود اين كه چه مى  شد به واسطه  ى بندگى خدا، روابط ما با آن آقا(امام زمان ـ عليه السلام ) محفوظ مى ماند؟ ديگران نگذاشتند، هرچند ما هم مقصّريم و نخواستيم اتّصال ميان ما و آن حضرت محفوظ باشد، وگرنه هر كس يك ارتباط و اطمينانى پيدا مى  كرد، و روزى مى  آمد و توبه مى  كرد و تابع او و عاقبت به خير مى شد.

منبع: کتاب در محضر حضرت آیت الله العظمی بهجت- جلد1 / محمد حسین رخشاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *