حالا که به جایی رسیدند اینها قبل از آنکه مشهور  شوند مقام ثبوت داشتند ولی حاضر نمی شدند به این سادگی مقام اثبات پیدا کنند به عنوان یک مدرس خوب شناخته بشوند به عنوان یک گوینده ی خوب شناخته بشوند به عنوان یک مرجع تقلید شناخته بشوند، مرحوم حاجی سبزواری رضوان الله تعالی علیه یکی از اینهاست.

 در یکی از شهرها، کسی می‌گوید ما خادمی داشتیم در مدرسه خیلی منضبط نماز شبش ترک نمی‌شد، با طلبه ها خیلی صفا داشت، سه سال خادم آن مدرسه بود، بعد از سه سال رفت. ما شنیدیم که در سبزوار، حاجی سبزواری درس حکمت می‌گوید و طمع کردیم ما هم برویم آنجا درس بدهیم،از آن شهر آمدیم سبزوار، دیدیم خادم آن مدرسه حاجی سبزواری است، حاجی سبزواری حکیم، فقیه، عارف رمزی سه سال خادمی طلبه ها را کرده، ناشناخته، بدون اینکه احدی بو ببرد که این حکیم بزرگ دوران هست، عارف واصل و مجذوب هست، عالم جامع منقول ومعقول هست.حاجی سبزواری حکیم، فقیه، عارف رمزی سه سال خادمی طلبه ها را کرده، ناشناخته، بدون اینکه احدی بو ببرد که این حکیم بزرگ دوران هست، عارف واصل و مجذوب هست، عالم جامع منقول ومعقول هست. رفته آنجا خادمی کرده و یک جوری هم رفتار کرده که هیچ کسی ذره‌ای علمیدر او ندیده، طلبه ها خیلی رویشان باز بوده امر و نهی به ایشان می‌کردند.

حضور مبارک حضرت زین العابدین علیه السلام در کاروان حجّی بودند خواستند کار را شروع کنند ایشان هم یک کاری را بر عهده داشت یک کسی گفت آقا شما امام زین العابدین. از آنجا رفتند به کاروان دیگر تا ایشان را نشناسند تا در آنجا راحت بتوانند خدمت بکنند به بندگان خدا.

مرحوم مقدس اردبیلی رضوان خدا بر ایشان باد زائری لباسش را می‌دهد می‌گوید این را برای من بشوی، هیچ به روی خودش نمی آورد که من چه کسی هستم. مرجع تقلید بوده، مقبول عند الکل بوده، اما لباس زائر را می‌گیرد ومی‌شوید.

وجود مقدس حضرت ثامن الحجج موسی الرضا علیه السلام  حمام عمومی تشریف داشتند کسی نمی‌شناخت ایشان را. می‌گوید آقا پشت من را کیسه  بکش حضرت کیسه را می‌گیرد شروع می‌کند به کیسه کشیدن، خوشا به حال او از یک جهت، بدا به حالش از یک جهت. خوشا به حالش امام رضا برایش کیسه کشیده.  کسی شناخت گفت آقا چه کار میکنی امام رضا هستند، شرمنده شد، امام فرمودند نه! کار خودشان را ادامه دادند.

 اینها رموز آدم شدن است، مرحوم امام فرمودند :«که ملا شدن چه مشکل، آدم شدن محال است».

گفت دامن امام رضا را بگیرید، بگیرید و بگویید یا موسی الرضا اجازه ندهید من بت بشوم عمرم را برای جمع کردن جهنم خودم بگذرانم، آمدم آخوند بشوم آخر کار می‌بینم یک آدم متکبر، یک آدم ریا کار، یک آدم مزوّر، یک آدم متظاهر، آخر چه فایده دارد.

 این است که اساس کارتان را بگذارید بر اساس اخلاص. ببینید خدا به چه راضی است  اگر انسان ملک خداست مال خداست هرچه تکلیفش است به آن عمل می‌کند خیلی به شلوغی و خلوتی واقبال، ادبار و تعریف و انتقادها  به اینها خیلی توجه نکنید.

 خدایا! به حق محمد و آل محمد اخلاص به ما عنایت بفرما. الهی آمین.

معرفت به ما مرحمت بفرما. الهی آمین.

روح بندگی را خدایا آنطوری که کرمت اقتضا می‌کند در جان ما محقق بفرما. الهی آمین.

خدایا ما را از طاغوت شدن، از بت شدن، از بزرگ نمایی‌ها، خودت حفظ کن از شر نفسمان بهمان امان بده.

خدایا روز آخر ماه رجب است مارا جزو آزاد شدگان ماه رجب قرار بده.

سفره ی پیغمبر، ماه پیغمبر در پیش داریم، ماه شعبان و ورود به محضر ماه رمضان آنطور که تو خوشت بیاید به ما مرحمت بفرما.

امام زمانمان را همیشه از ما خشنود بفرما.

همه ی کارهایمان را موجب خوشنودی آقایمان قرار بده.

 خدایا عنایاتش را مستمراً شامل حال ما بگردان.

 امام ما، شهدای ما، گذشتگان ما از ما راضی بفرما.

رهبر عزیز ما علمای عامل ما محققین ما مدرسین ما طلبه های ما همه همه را در پناه خودت از آفات دینی و دنیوی حفظ بفرما.

السلام علیکم و رحمه الله