همه مراجع (به جز بهجت و صافى): غسل باطل است و اگر با آب دوش حمام نجاست برطرف شده باشد بايد براى نماز و مانند آن، دوباره غسل كنيد.[1]
آيات عظام بهجت و صافى: غسل باطل است و بايد براى نماز و مانند آن، عضوى را كه نجس بوده، آب بكشيد؛ مگر آن كه بدانيد با غسل گرفتن، پاك شده است در اين صورت اعاده غسل لازم نيست.[2]
پی نوشت ها
[1] – امام، نورى، فاضل، مكارم و سيستانى، تعليقات على العروه، ج 1، شرائط الوضو، الثانى؛ وحيد و تبريزى، توضيح المسائل، شرائط وضو، شرط ششم؛ دفتر: خامنه اى.
[2] – بهجت و صافى، توضيح المسائل مراجع، م 278.