معناي تحقق غدير اين نيست که فقط شريعت اسلامي عمل شود. تحقق غدير يعني پذيرفته شدن ولايت حقه، حركت بشريت بر محور خلفاي الهي و محور قرار گرفتن اراده ايشان در همه حرکتهاي اجتماعي؛ به تعبير ديگر با تحقق غدير، جامعه بر مدار ولايت حقه شکل ميگيرد، نه بر مدار اهواء. در چنين جامعهاي همه روابط تابع پرستش خداي متعال و تقواي الهي است. بنابراين براي تحقق غدير، بايد شريعت اسلامي و شريعت الهي در همه ابعاد عملي شود. يعني به تعبيري بايد اخلاق، عقايد، فقه و احکام همه بر مدار توحيد شكل بگيرند. اين همان نكتهاي است که امام دربارهاش ميفرمودند: حکومت، فلسفه عملي تمام فقه است. تحقق حقيقت فقه، اخلاق و عقايد در جامعه، اقامه حکومت حقه و ولايت است. شاخصه جامعه ولايت مدار اين است که اخلاق و رفتار آن براساس دين خواهد بود و همه حوزههاي حيات آن به حوزه بندگي و پرستش خداي متعال تبديل ميشود. چنين جامعهاي بستر انانيت نفس و لذتجويي نيست بلکه حيات در آن بندگي و تقرب به خداي متعال خواهد بود.