فرق ما و عامّه در اقرار و ادّعا، جهل آنان، و ادّعاى علم از سوى ائمّه  ى ما ـ عليهم  السّلام ـ است. على ـ عليه  السّلام ـ بعد از رحلت پيامبر ـ صلّى  اللّه  عليه  وآله  وسلّم ـ قرآن را جمع  آورى كرد و آن را با تنزيل و تأويل به آنان عرضه كرد، گفتند: بگذار و برو  ر.ك: بحار الانوار، ج 22، ص 328؛ الصراط المستقيم، ج 3، ص 3.

آن  ها اسلام را از رسول اللّه   گرفتند، ولى براى بقا و دوامش او را نخواستند، چون ديدند پيغمبر ـ صلّى  اللّه  عليه  وآله  وسلّم ـ مى  خواهد پسر عمويش على ـ عليه  السّلام ـ را خليفه و جانشين خود كند و در نظر آنان او حتّى نمى توانست فرزندان و اهل بيتش را اداره كند و تمام زحمات پيغمبر را از بين خواهد برد، لذا از اين امر جلوگيرى كردند. چه  قدر امّت با فضل  تر از پيغمبر! باز مى  گويند،پيغمبر افضل است!

منبع: کتاب در محضر حضرت آیت الله العظمی بهجت- جلد1 / محمد حسین رخشاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *