کنجکاو  نبودن بچّه‌ها در مورد این مسائل نشان می‌دهد که والدین در تربیت فرزندشان دقّت داشتند و اجازه نداده‌اند که او در معرض این مسائل قرار بگیرد و این نوع تربیت خوب است.

کنجکاوی‌ جنسی بچّه‌ها باید در دورانی که نزدیک به بلوغ جنسی است اتّفاق بیفتد و معمولاً بلوغ شرعی دختران یک مقدار زود تر از بلوغ جنسی آن‌ها واقع می‌شود؛ لذا این مادر بزرگوار الان نگران بیان این مسائل نباشند و آن را باید موقعی مطرح کنند که بدانند فرزندشان نزدیک به بلوغ جنسی است.

 

معمولاً در میان دختران فامیل یک هم‌زمانی برای رسیدن به بلوغ وجود دارد؛ مثلاً در برخی از خانواده‌ها ممکن است دخترها در ده سالگی به بلوغ برسند و در برخی دیگر ممکن است حتّی تا ۱۲ سالگی هم این اتّفاق برای آن‌ها نیفتد؛ لذا مادر باید باتوجّه به زمان، مسائل را برای فرزند خود بیان کند.

 

برداشتن دوگام جهت آمادگی در برابر بلوغ:

الف. آماده کردن دختران قبل از بلوغ جنسی

در اوّلین گام مادرها باید فرزندشان را برای این موضوع آماده کنند و نگذارند که آن‌ها یک مرتبه با بلوغ جنسی مواجه شوند، زیرا ممکن است دچار وحشت و ترس شوند؛ مثلاً در برخی از موارد داشتیم که وقتی مادرها این موضوع را به موقع بیان نکردند و دخترها یک مرتبه با آن مواجه شدند، به افسردگی دچار شدند. 

 

ب. پاسخ به سؤالات

در گام دوّم اگر مادرها ارتباط خوبی با دختران خود دارند، باید شرایطی را فراهم کنند که فرزندشان بتواند بخشی از سؤالات خود را از آن‌ها بپرسد و در رابطه با بخش دیگر باید زمینه‌ای را فراهم کنند که  او بتواند با مشاوری که همجنس است، ارتباط داشته باشد.