آیات عظام امام، بهجت و فاضل: تفاوتى بین لباس زیر و غیر آن در حکم نمىکند.[۱]

آیات عظام تبریزى، خامنهاى، صافى و وحید: اگر آن را زى و پوشش خود قرار دهد، بنابر احتیاط واجب پوشیدن آن جایز نیست.[۲]

آیهاللّه سیستانى: اگر او را به صورت جنس مخالف در بیاورد، بنابر احتیاط واجب پوشیدن آن جایز نیست.[۳]

آیهاللّه مکارم: اگر مفسده خاصى بر آن مترتب نشود، پوشیدن آن اشکال ندارد.[۴]

آیهاللّه نورى: اگر از پوشیدن آن انگیزه عقلایى دارد و مصلحت مهمترى در بین است، اشکال ندارد.[۵]

 

 

پی نوشت ها


[۱] – توضیحالمسائل مراجع، م۸۴۶٫

[۲] – وحید، توضیحالمسائل، م ۸۵۲؛ خامنهاى، اجوبهالاستفتائات، س۱۳۷۲؛ صافى، جامعالاحکام، ج۲، س۱۶۸۸؛ تبریزى، صراطالنجاه، ج۳، س۷۸۱٫

[۳] – توضیحالمسائل مراجع، م۸۴۶٫

[۴] – مکارم، استفتائات، ج۱ س۱۳۸٫

[۵] – نورى، توضیح المسائل، م ۸۴۷٫