آیات عظام امام و بهجت: خیر، بنابر احتیاط واجب پوشیدن آن جایز نیست.[۱]

آیات عظام تبریزى، خامنه اى، صافى، فاضل و وحید: تا زمانى که لباس جنس مخالف را به عنوان زىّ (لباس و پوشش) خود قرار نداده باشد، اشکال ندارد.[۲]

آیه اللّه  سیستانى: اگر او را به صورت جنس مخالف در آورد، بنابر احتیاط واجب پوشیدن آن جایز نیست.[۳]

آیه اللّه  مکارم: اگر مفسده خاصى بر آن مترتب نشود، پوشیدن آن اشکال ندارد.[۴]

آیه اللّه  نورى: اگر از پوشیدن آن انگیزه عقلایى دارد و مصلحت مهم ترى در بین است، اشکال ندارد.[۵]

 

منبع:نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها / مؤلف: سید مجنبی حسینی


[۱] – بهجت، توضیح‏المسائل مراجع، م۸۴۶ ؛ امام، استفتاءات، ج۳، سؤالات متفرقه ، س۱۷۴ .

[۲] – فاضل، توضیح‏المسائل مراجع، م۸۴۶ ؛ وحید، توضیح‏المسائل، م۸۵۲ ؛ خامنه‏اى، اجوبه الاستفتاءات، س۱۳۶۸ ؛ صافى، جامع‏الاحکام، ج۲، س۱۶۸۸ ؛ تبریزى، صراط النجاه، ج۳، س۷۸۱٫

[۳] – سیستانى، توضیح‏المسائل مراجع، م۸۴۶٫

[۴] – مکارم، استفتاءات، ج۱ س ۱۳۲ و س۱۳۸ و ج۲، س۱۵۹ .

[۵] – نورى، توضیح المسائل، م ۸۴۷٫