تخریب مقام زن در جاهلیت مدرن
در این کشورهای خلیج که اسم اسلامی را به دنبال خود یدک میکشند، در تمام این کشورهای خلیج یک شبکهای در تلویزیونهای آنها است که فقط و فقط تبلیغ کالاهای مصرفی است، یعنی چیز دیگری، مثلاً فیلم سینمایی یا اخبار و اینگونه چیزها نیست. آن وقت برای فروش کالاهای خود از تن و بدن زن استفاده میکنند، مثلاً برای فروش یک عطر یا ادوکلن، برای فروش یک لباس از تن و بدن زن استفاده میکنند، از جذّابیتهای او استفاده میکنند. این یعنی اینکه زن کمتر از کالا است، یعنی این کالا فروش برود، اهمّیّتی ندارد که شخصیت من له بشود، مهم این کالا است، این به فروش برود.
این آن کار و بلایی است که جاهلیت مدرن به سر زن درآورده است و خدا را شکر که در یک چنین موقعیتی قلّههایی برجستهای در انسانیت و بشریت هستند تا راه گم نشود و ما این الگوها را داریم. اینکه امام راحل عظیم الشّأن ما در وصیتنامهی خود افتخار میکنند، افتخار همهی مؤمنین است به زهرای اطهر، به این بانوی بزرگوار، به این علامت انسان بودن، به آن کسی که نقشهای زن را به پررنگترین وجه نشان داد که اگر هم زن قرار است حضوری در جامعه پیدا کند، نه حضور ویترینی، حضور انسانی. نه جاذبههای زنانگی او بیاید، حضور انسانی. آن نقش اوّلی و اصلی زن این است که زن باشد، آن نقش دوم او این است که بعد از اینکه زن باشد، جای خود را با مرد عوض نکند، افتخار نکند که بخواهد کارهای مردانه انجام بدهد. بعد از آنکه آن نقش اصلی خود را داشت، همسر خوبی باشد. و سومین شأن او این است که مادر خوبی باشد، با فرض اینکه این سه شأن حفظ شد، آن وقت فعّالیتهای اجتماعی، مشاغل اجتماعی، آن هم متناسب با خود زن با حفظ حریم.
پاسخ دهید