دکتر عصام العماد در روستای العماد از توابع شهر الصباد در جنوب یمن به دنیا آمد. طولی نکشید که به عربستان سعودی رفت و در آنجا توانست وارد مدرسه وهابی ها شود تا به تحصیل علوم دینی بپردازد. وی علوم عقیدتی را توسط مفتی اعظم عربستان، بن باز و بقیه مشایخ وهابی فراگرفت و پس از آن توانست وارد دانشگاه علوم دینی وهابیت شود. مطالعه و خواندن کتابهای ابنتیمیه و محمد بن عبدالوهاب، تأثیر بسزایی در ایجاد تنفر از شیعیان در عصام به وجود آورد؛ تنفری که زیاد به درازا نکشید؛ چرا که وی با خواندن کتابهای سید قطب درباره شخصیت و فضیلت امام علی علیه السّلام و پاسخهای سید قطب به نوشتههای ابنتیمیه باعث شد که تنفر عصام ازشیعیان به کلی از بین برود و پس از آن انقلابی در درون او و بسیاری از طلاب و علمای وهابی ایجاد شود. عصام العماد دارای مدرک دکترا در رشته علوم حدیث و از سال ۱۳۶۷ ساکن شهر مقدس قم میباشد. او هم اکنون از علمای مستبصر شیعه است که در دروس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم حضور دارد. وی هم اکنون استاد دانشگاه بین المللی المصطفی (ص) است.
این مجموعه، پرسش های این وهابی مستبصر از علمای سلفی می باشد.
پرسش از سلفی
ای برادران سلفی! راه ادراک قیام حضرت فاطمه سلام الله علیها، درک قیام سید الشهدا علیه السلام در برابر یزید است؛ پس در قیام امام حسین علیه السلام تجدید نظر کنید، آنگاه نظرتان در مورد قیام حضرت فاطمه سلام الله علیها اصلاح خواهد شد.
تبیین موضوع
موضوع مهمی را به یاد می آورم.
علمای وهابیت در جهان دور هم جمع شدند و گفتند:
چطور می توانیم با قضیه ای ابو بکر و فاطمه سلام الله علیها برخورد داشته باشیم؟
چون این مسئله باعث از دست دادن تعداد زیادی از پیروان ما شده است!
به طوری که عده ی زیادی از آنهایی که با ما نماز تراویح می خواندند و در آنها خیر می دیدیم، با مطالعه ی جریان فاطمه سلام الله علیها و ابو بکر، وارد مذهب تشیع می شوند!!
**
این علما به خودشان گفتند چاره چیست؟
و تصمیم گرفتند که نوارهایی منتشر کنند؛ و در آنها، جریان بین حضرت فاطمه سلام الله علیها و ابو بکر را به صورت شفاف و واضح بیان کنند.
چون اگر مردم این جریان را از زبان اهل سنت و جماعت (منظورشان سلفی هاست) بشنوند، بهتر است تا اینکه از شبکه ها، سایت ها و کتاب خانه های رافضه دریافت کنند.
لذا شروع به توزیع نوارهایی تحت عنوان «فاطمه سلام الله علیها و ابو بکر» کردند.
این نوارها را توزیع کردند و سعی کردند که جریان بین حضرت فاطمه سلام الله علیها و ابو بکر طوری جلوه دهند که به نفع ابو بکر باشد.
ولی دیدند که نتیجه این امر بر عکس بود، طوری که صدها نفر به مذهب تشیع روی آوردند.
پس دستور به جمع آوری نوارها دادند.
ولی مشکل اینجاست، هنگامی که نوارها جمع شدند، مشاهده کردند جریان بین حضرت فاطمه سلام الله علیها و ابو بکر در سطح اجتماع رواج یافته است.
همه از جمله زنان وهابی، عالمان وهابی، مورخان وهابی به محتوای این نوارها دسترسی دارند و دیگر مانند دوره ی ابن تیمیه نیست؛ در نتیجه صدها نفر شیعه شدند.
پس گفتند: راه چاره چیست؟
اگر جریان بین حضرت فاطمه سلام الله علیها و ابوبکر را منتشر کنیم، همه به مذهب تشیع روی آور می شوند؛
و اگر آن را منع کنیم، باز هم نتیجه همان است.
***
و من می گویم: ای مردم! تجدید نظر کنید.
اگر از موضع خود کناره گیری نکنید و به حضرت فاطمه سلام الله علیها احترام نگذارید؛
به خدا قسم که فرزندان و نوادگان شما و آنان که در دانشگاه های شما درس می خوانند، همگی وارد مذهب رافضه خواهند شد.
شما که خود آگاهید که او دختر محمد بن عبد الله صلی الله و علیه و آله است؛
و می دانید که این زن آن طوری که شما او به تصویر می کشید نیست؛
نه ناقص العقل است، نه ناقص الدین است، نه مجنون و عجول است، نه بی صبر است، نه منافق است، نه دزد است؛
بلکه او در برابر ابو بکر ایستاد، چون خدا به وی دستور داده است؛ چون رسول خدا صلی الله و علیه و آله به وی دستور داده است؛ چون او امر به معروف و نهی از منکر می کرد.
و قیام حضرت فاطمه سلام الله علیها در مقابل ابو بکر از قیام امام حسین علیه السلام در مقابل یزید بن معاویه کمتر نیست؛
البته با حفظ تفاوت بین یزید بن معاویه و ابو بکر.
من العیاذ بالله نمی گویم که ابو بکر مثل یزید است؛ ولی می گویم: قیام حضرت فاطمه سلام الله علیها مقابل ابو بکر، عیناً همان قیام امام حسین علیه السلام مقابل یزید بن معاویه است.
چون امام حسین علیه السلام برای احیای دین جدش قیام کرد؛ و حضرت فاطمه سلام الله علیها برای احیای دین پدرش قیام کرد.
امام حسین علیه السلام برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد؛ و حضرت فاطمه سلام الله علیها نیز برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد.
شما نمی پذیرفتید که قیام امام حسین علیه السلام مقابل یزید کار درستی بود؛ و می گوئید: حق با یزید است!
آنگاه آیا خواهید پذیرفت که قیام حضرت فاطمه سلام الله علیها در مقابل ابو بکر درست بوده است!؟؟
کسی که قیام امام حسین علیه السلام در مقابل یزید را درست نمی داند، آیا قیام حضرت فاطمه سلام الله علیها مقابل ابو بکر را خواهید پذیرفت؟
غیر ممکن است.
در قیام امام حسین علیه السلام تجدید نظر کنید، آنگاه نظرتان در مورد قیام حضرت فاطمه سلام الله علیها اصلاح خواهد شد.
و جزاکم الله خیرا.
پاسخ دهید