بحرانهای روانی شخص عضو شده که در عرفان حلقه با نام «برونریزی موجودات غیرارگانیک» معرفی میشود، آرامش و حیثیت اجتماعی خانواده را از بین برده و ادامه زندگی را برای همسر و فرزندان شخص غیرممکن ساخته است.
امروز آسیب های «عرفان حلقه» در حوزه های معنوی، روانی و اجتماعی غیر قابل انکار است. به همین دلیل برای آشنایی بیشتر با این غده سرطانی در سلسله گفت وگوهایی با حجت الاسلام محمودرضا قاسمی کارشناس فرق و مسئول پاسخگویی به شبهات مؤسسه بهداشت معنوی گفت وگو کردیم که بخش دوم آن در ادامه می آید:
*آسیب های اجتماعی
۱ – تضعیف نهاد خانواده و فروپاشی خانواده ها به علل
الف) ارتباطات مشکوک و بی ضابطه میان اعضا و مسترهای ناهمجنس که موجب بی اعتمادی میان زوجین شده است.
ب) عدم التزام شخص عضو شده در عرفان حلقه به رعایت مسائل شرعی نظیر غسل های واجب و اقامه نماز که موجب نارضایتی همسر از ادامه زندگی شده است.
ج) بحران های روانی شخص عضو شده که در عرفان حلقه با نام برون ریزی موجودات غیرارگانیک معرفی می شود و آرامش و حیثیت اجتماعی خانواده را از بین برده و ادامه زندگی را برای همسر و فرزندان شخص غیر ممکن ساخته است.
د) برهم خوردن روابط خانوادگی و پیوندهای زوجیت در حال شکل گیری به علت انحرافات اعتقادی پیروان عرفان حلقه
۲ – از دست دادن شغل و موقعیت های اجتماعی
الف) به علت بحران های مربوط به برون ریزی
ب) به علت اشتغال به برگزاری دوره های غیر قانونی عرفان حلقه و تکیه بر درآمدهای حاصل از این طریق
ج) به علت ترویج و بیان سخنان و ایده های فاسدی که در عرفان حلقه فراگرفته می شود
۳ – انگیزه سازی و تشویق افراد به قانون شکنی و پیامدهای آسیب زای آن
الف) احساس به عهده داشتن رسالت معنوی برای برگزاری دوره ها و اتصال دادن به دیگران اگر چه غیرقانونی باشد
ب) برگزاری دوره ها با انگیزه درآمد مالی با دیدن سایر اعضا که از این طریق در محفل های فرقه ای درآمد دارند
۴ – بحران در وضعیت اقتصادی افراد
الف) در عرفان حلقه معمولاً در قبال درمانگری پول نمی گیرند، اما هدیه می گیرند و گاهی افراد به صورت های مختلف و به عنوان حمایت از شبکه مثبت مبالغ میلیونی برای کمک به شبکه مثبت پرداخت کرده اند تا درمان شوند و صد البته که نتیجه ای در کار نبوده و علاوه بر مشکلات جسمی مسائل دیگر را هم به وجود آورده است.
*آسیب های معنوی
آسیب های معنوی عرفان حلقه بسیار گسترده و متنوع است، اما به طور خلاصه آن را در چند گروه آسیب های یکم اعتقادی و بینشی، دوم اخلاقی و سوم التزامات شرعی خلاصه می کنیم:
یکم: آسیب های اعتقادی و بینشی
شیطان شناسی: عرفان حلقه احترام و تقدس بالایی برای شیطان قائل است، به طوری که هیچ یک از اوصاف قرآنی او را ذکر نمی کنند. بارها از مسترهای عرفان حلقه در جلسات بحث آزاد و مناظره خواسته ایم که همنوا با کلام الهی شیطان را کافر، مستکبر، رجیم … توصیف کنند، اما از این کار اکراه دارند.
آن ها او را موحد می دانند، نه کافر، او را عامل کمال می دانند، نه خذول، او را مأمور و محبوب خدا می دانند، نه ملعون، رجیم و مرید، او را در حال انجام وظیفه الهی تصور می کنند، نه فاسق و مستکبر؛ او را دارای مقام و منزلتی والا نزد خدا و در عالم می پندارند، نه صاغر، مذموم و مدحور. علت این تضاد با قرآن کریم و تعالیم پاره ای از آموزه ها و تغییر بینش هایی است که در عرفان حلقه وجود دارد.
الف) عرفان حلقه بر این عقیده است که خداوند از ابلیس خواسته بود که بر کسی غیر او سجده نکند! و بعد او را در آزمونی قرار داد که هر دو سویش برای شیطان باخت بود و به این ترتیب مأموریت آزمودن انسان ها با شر را بر عهده او گذاشت.
ب) شیطان پس از رانده شدن از درگاه الهی جهان دو قطبی را آفرید و در آن جای گرفت و انسان را به دنبال خودش به اینجا کشید.
ج) شیطان اولین معلم بشر است، زیرا او را به درخت علم و آگاهی راهنمایی کرد و از بهشت نادانی و بی خبری بیرون آورد.
د) ابلیس به عنوان ملکی که ایجاد کننده قانون تضاد در عالم است، معرفی می شود و همچنین شبکه شعور کیهانی که عرفان حلقه مدعی اتصال دادن به آن است، ملکی است که قانون تضاد را ایجاد می کند و دارای دو شبکه مثبت و منفی است، همین شبکه شعور کیهانی یا هوشمندی الهی به نام جبرئیل، یا رحمانیت خدا نیز معرفی می شود و نام های مختلف برای کاربرد در شرایط مختلف و ابزاری در جهت مغالطه و انحراف افکار و باورهای مردم مورد استفاده قرار می گیرد.
ه) در سوگندنامه های رسمی عرفان حلقه، افراد به تقدس و حرمت شبکه شعور کیهانی و نسبت به ترویج آن متعهد می شوند، سوگند یاد می کنند که قدرت آن را انکار نکنند، این سوگندنامه ها را در ابتدا طاهری به خط و امضاء افراد جمع آوری می کرد و بر اساس آن فرم های پایان دوره را می داد.
و) انسان از خاک و گل است و شیطان از آتش آمیختن انسان با شیطان موجب پختگی و کمال اوست.
۱ – عرفان حلقه در مورد آموزه توحید دچار اشکالات فراوانی است و همه آن ها را در منابع و آموزش هایش ترویج می کند.
الف) توحید در خالقیت: عرفان حلقه معتقد است که این دنیا، برزخ، قیامت، بهشت و جهنم و مراحل و عوالم دیگر همه مربوط به جهان دوقطبی و مخلوق ابلیس (ملک خالق جهان تضاد، یا اجرا کننده قانون تضاد) است.
ب) توحید در ربوبیت: ابلیس به عنوان ملک خالق تضاد یا جاری کننده قانون تضاد در حیات دنیوی و سیر انسان به سوی کمال نقش قاطعی دارد، به طوری که بدون او انسان به این دنیا نمی آمد و در بهشت ناآگاهی می ماند و به کمال نمی رسید، بنابراین نه تنها به لحاظ مادی و ظاهری ابلیس خالق و رب است، بلکه به لحاظ معنوی و کمال گرایی نیز او راهنما و پیش برنده انسان است.
ج) توحید در ذات: انسان ها همه پس از گذر از دنیای دو قطبی و پایان یافتن ماجرای قیامت و بهشت و دوزخ در عرصه آزمون آخر قرار می گیرند و خداوند تمام قدرت و خدایی خودش را به آنها می دهد و همه خدا می شوند، آن گاه که دیگر نیازی به او ندارند، خدا از آن ها می پرسد، باز هم می خواهید که با من باشید و به یگانگی با خدا برسید، یا نه می خواهید بروید و خدای جهانی باشید که خودتان خالقش هستید، کسانی که خدایی با خدا را نمی پذیرند، جهانی دیگر خلق می کنند و رب آن می شوند و به این ترتیب جهان های موازی بی شماری پدید آمده است که ما در یکی از آن ها هستیم.
بنابر مفهوم سازی های عرفان حلقه هر نفسی اله خود است که در جهان دوقطبی بالقوه است و پس از ورود دوباره به جهان تک قطبی به رب تبدیل می شود و می تواند خالق و رب جهان دیگری باشد و فرصتی را برای کمال موجودات دیگر پدید آورد.
د) انسداد باب معرفت و باب عشق الهی: «انسان نمی تواند عاشق خدا شود، زیرا از هیچ طریق قادر به فهم او نیست»، این یکی از اصول اساس نامه عرفان حلقه است که نه تنها درک ذات بلکه انسداد مطلق باب معرفت و در نیتجه امتناع عشق و حب الهی و لزوماً عبودیت و تسلیم او را نیز شامل می شود.
ه) رو بنا دانستن اعتقادات و مناسک دینی در اساس نامه و زیر بنا دانستن شعور کیهانی بر همین اساس مفهوم تسلیم شدن در حلقه به معنای تسلیم شدن به خدا و توحید نبوده و تسلیم شدن به شبکه شعور کیهانی است که البته شرط استفاده از نیروی آن برای درمانگری و … نیز هست.
و) دین تعالیمی است که از سوی شعور کیهانی به انسان نازل می شود، نه از سوی خداوند و نیز همه در دریافت وحی باهم برابرند، در غیر این صورت عدالت خدا زیر سؤال می رود.
ز) هر یک از اذکار مثل سبحان الله، الحمدلله و… دارای حلقه های حفاظ است که اگر این حلقه ها تفویض نشده باشند، موجب جذب موجودات غیرارگانیک می شود، با توجه به کشف این حلقه ها از سوی طاهری تا کنون هر کس ذکر گفته موجودات غیر ارگانیک جذب کرده است. این نتیجه ای است که شرکت کنندگان در جلسات دوره دفاعی می گیرند و از تصریح کردن به آن روگردان نیستند.
منبع:پرسمان
پاسخ دهید