همه مراجع (به جز بهجت و صافى): وضو باطل است و بايد براى نماز و مانند آن، عضوى را كه نجس بوده، آب بكشيد و دوباره وضو بگيريد.[1]

آيات عظام بهجت و صافى: وضو باطل است و بايد براى نماز و مانند آن، عضوى را كه نجس بوده، آب بكشيد؛ مگر آن كه بدانيد با وضو گرفتن، پاك شده است.[2]

 

 

پی نوشت ها


[1] – امام، نورى، فاضل، مكارم و سيستانى، تعليقات على العروه، ج 1، شرائط الوضو، الثانى؛ وحيد و تبريزى،توضيح المسائل، شرائط وضو، شرط ششم؛ دفتر: خامنهاى.

[2] – بهجت و صافى، توضيحالمسائل مراجع، م 278.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *