وقتی قبلاً می‌گفتیم که منافقین همه جا را گرفتند، یکی از کارهایی که منافقین می‌کردند تخریب بود. اهل بیت را تخریب کردند. دهان من بشکند اگر بتوانم بعضی از آن‌ها را بگویم! نمی‌گویم. مورّخین چیزهایی نوشتند که خدا می‌داند اگر کسی اهل تاریخ باشد برای یکی از این‌ها چند روز حال آدم بد می‌شود. بعضی از این ملعون‌ها اسم مرکب‌های خود را… در جامعه هم بلند، بلند می‌گفتند. غربت مثل این حالا اتّفاق نیفتاده است. یک بار یک جریانی یک غلطی کرد و می‌خواست به آیت الله کاشانی اهانت کند. سر یک سگ عمّامه‌ی سیاه بستند و به در خانه‌ی او فرستادند. مرحوم امام رحمت الله علیه فرمود: او اصلاً مسلم نبود. متأسّفانه ما در خیابان هم داریم. فرمود: او مسلم نبود. من نمی‌توانم خوب توضیح دهم. عذر می‌خواهم از این‌که غیرت من و غیرت شما اجازه نمی‌دهد که بگویم همه‌ی آنچه اتّفاق افتاده است چیست. نسبت به زهرای اطهر سلام الله علیها در منبرها چه گفته شد را نمی‌توانم بگویم. اوضاع خیلی بدتر از آن چیزی است که من و شما خیال می‌کنیم. اوضاع خیلی بدتر بود.

 

وقتی دین غریب می‌شود، وقتی منافقین همه جا را می‌گیرند که ما دو دهه راجع به منافقین و سران آن‌ها گفتگو کردیم، اصوات آن‌ها موجود است، سبک زندگی مردم را تغییر می‌دهند. قرآن می‌فرماید: منافقین منکر را معروف و معروف را منکر می‌دانند. یعنی چه کار می‌کنند؟ نمی‌گویند بسم الله الرّحمن الرّحیم، با هم برویم و فحشا مرتکب شویم! امشب بعد از جلسه برویم شراب بنوشیم و قتلی انجام دهیم و برگردیم! این‌طور که کسی قبول نمی‌کند. نهی از معروف می‌کنند و امر به منکر می‌کنند، یعنی یک کاری می‌کنند که شما در جامعه نتوانید سر خود را بلند کنید و بخواهید کار درست انجام دهید. گاهی نسبت به این عزاداری‌ها طوری هجمه می‌کنند که شما نتوانید حرف بزنید. بعد هم می‌گویند هیئتی است. کم این چیزها شنیدید؟! این در طول تاریخ این‌طور است، یعنی فرهنگ را عوض می‌کنند. معروف منکر می‌شود و منکر هم معروف می‌شود. کاری می‌کنند که مردم جرأت نکنند به در خانه‌ی اهل بیت علیهم السّلام بیایند. از چه کسی؟ نه از حکومت!