- ثقلین - http://thaqalain.ir -

کوتاهی والدین در تربیت فرزندشان
پرسش و پاسخ پیرامون تربیت فرزندان

این لفظ صحیح نیست که پدر و مادرها گاهی اوقات بیان می‌کنند که فرزند ما ناخواسته به دنیا آمده است. همین که این کودک به ما تعلّق گرفته است، یعنی همان هدیه‌ی خدا  که در زندگی باعث برکت می‌شود.

اصول تربیت فرزند:

الف. عقل سلیم

تربیت با عقل و اندیشه اتّفاق می‌افتد؛ یعنی خیلی از مواردی که در تربیت محقّق می‌شود نیاز به تفکّر داشته و باید در زوایای مختلف آن بررسی و مطالعه کرد. به عبارت دیگر یکی از اصول در تربیت “عقل سلیم” است

ب. مطالعه در مورد تربیت

استفاده از کتب و سی‌دی‌هایی که در این زمینه وجود دارد می‌تواند در مورد تربیت فرزند موثر باشد. همچنین بهرمندی از کلاس‌های تربیتی می‌تواند، معرفت والدین را نسبت به اصول تربیتی بالا ببرد.

ج. مشاوره با افراد موفق

چهارمین نکته مشاوره با افرادی است که در تربیت، موفّق بوده‌اند؛ البته این مطلب اختصاص به کارشناس تربیتی ندارد؛ بلکه کسی که در راستای زندگی خود در تربیت فرزندش موفّق بوده و دارای تجربیات مفید می‌باشد، می‌تواند خیلی به ما کمک کند.

د. استفاده از تجربیات

از دیگر راه‌ها جهت اعتلای معرفت تربیتی، استفاده از تجربیات و مشاوره‌‌ی کارشناسان این عرصه است که با وجود امکاناتی مانند تلفن و اینترنت، به راحتی می‌توان از آن‌ها بهره جست.


Article printed from ثقلین: http://thaqalain.ir

URL to article: http://thaqalain.ir/%da%a9%d9%88%d8%aa%d8%a7%d9%87%db%8c-%d9%88%d8%a7%d9%84%d8%af%db%8c%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d8%b1%d8%a8%db%8c%d8%aa-%d9%81%d8%b1%d8%b2%d9%86%d8%af%d8%b4%d8%a7%d9%86/

تمامی حقوق برای وبسایت ثقلین محفوظ است.