چرا بعد از رحلت رسول خدا صلی ‌الله ‌و ‌علیه و ‌آله تنها به خانه علی هجوم بردند؟

 مسئله بسیار مهمی وجود دارد که به انقلاب ها مربوط است. در واقع این انقلاب ها موجب انتقال و تحول درونی وفکری من از تفکر و مذهب سلفی به تفکر و مذهب اثنا عشری( فکر اهل بیت)  شد. و این موضوعی است که به بعد از رحلت رسول خدا صلی ‌الله ‌و ‌علیه و ‌آله مرتبط و وابسته است.

در سال ۱۹۶۰ حاکم یمن، محمد بکری که حاکم فعلی آن زمان بود سقوط کرد؛ و اولین اتفاقی که پس از کودتای نظامی رخ داد، هجوم به خانه پادشاه بود!

هنگامی که کودتای نظامی بر ضد پادشاه فاروق، پادشاه مصر برانگیخته شد، خانه ی او را زدند.

هنگامی که در روسیه در سال ۱۹۷۰، کودتای نظامی رخ داد، به خانه پادشاه هجوم آوردند.

 و می بینیم که در کل کودتاهای صورت گرفته در تاریخ بشر، از فرانسه گرفته تا آلمان و بریتانیا و چین و هند، در همان روز اول به خانه پادشاه فعلی آن زمان حمله ور می شده اند. منزل کسی که بر جامعه حکومت می کرد.

و می بینیم که بعد از رحلت رسول خدا صلی ‌الله ‌و ‌علیه و ‌آله تنها به خانه علی هجوم بردند، چرا؟

این سؤال مهمی است؛ در آن زمان خانه عباس و صدها خانه از خانه های بنی هاشم بود، هزارها خانه از خانه صحابه وجود داشت، پس چرا به هیچ یک هجومی صورت نگرفت؟

حتی شیخ الاسلام گفت: کبسوا بیت الفاطمه (به خانه فاطمه سلام ‌الله علیها هجوم آوردند)

چرا به خانه علی علیه السلام هجوم آوردند اما به خانه عباس و عبد الله بن عباس و هیچ یک از ابنای بنی هاشم و صحابه حمله نشد؟

آیا این نمی تواند دلیلی بر این امر باشد که آنان اعتقاد داشتند که علی حاکم فعلی بود؟!

چرا در مورد اخذ بیعت از علی علیه السلام آنقدر اصرار ورزیدند؟

آیا مشاهده نکردید که در هر کودتای نظامی، حاکم جدید به خانه حاکم قدیم هجوم می برد و می گوید بیعت کن یا کشته می شوی؟!

پس این امر دلیلی بر این است که در قلوب و وجدان و ضمیر آگاه خود، می دانند که شایسته ترین و برترین رهبر بعد از رسول خدا صلی ‌الله ‌و ‌علیه و ‌آله علی علیه السلام است! و به این علت به خانه وی هجوم آوردند.