در این متن می خوانید:
    1. تبیین موضوع

آیا سلفیت نمی ترسد که مانند یهود و نصاری باشد، چرا که آنها نبوت احمد صلی ‌الله ‌و ‌علیه‌ و ‌آله را انکار کرده بودند و ایشان حدیث ثقلین را!

 

تبیین موضوع

قرآن بر یک مسئله پیرامون ویژگی های یهود و نصاری تأکید کرده است؛ و آن اینست که آنها نبوت محمد صلی  الله ‌و ‌علیه‌ و ‌آله را کتمان کردند.

بنابراین خدا در قرآن می فرماید: «یعرفونه کما یعرفون أبناءهم»، آنان پیامبر صلی ‌الله ‌و ‌علیه‌ و ‌آله را مانند فرزندان خود مى‏شناسند! و همچنین بشارت های آسمانی که به آمدن وی بشارت داده است نقل می کند؛ ولی نصاری و یهود این موضوع را پنهان و کتمان کردند.

سخنی که اندیشمند معاصر سلفی گفت یاد می کنم. این موضوع را بیش از ده سال پیش، موقع مناظره های خودم در برابر سلفیت مطرح کرده بودم. به آنان می گفتم: اندیشمند معاصر سلفی محمد علی بار گفت: می ترسم که مانند یهود و نصاری باشیم، آنها نبوت احمد صلی ‌الله ‌و ‌علیه‌ و ‌آله را انکار کرده بودند و ما حدیث ثقلین را!

در حال حاضر در عربستان و زمانی که آنجا زندگی می کردم، هیچ عالم عربستانی نمی تواند بگوید: رسول خدا صلی ‌الله ‌و ‌علیه‌ و ‌آله در روایتی از زید بن ارقم که در صحیح ترین کتاب ما -پس از قرآن (صحیح مسلم)- آمده است نفرمود: «ترکت فیکم کتاب الله و اهل بیتی». گفتن این حدیث در مساجد ممنوع است! همچنین در مدارس و تلویزیون!

من می گویم: آیا این نوعی کتمان کردن علم نیست؟! آیا این خیانت نیست؟! آیا این شیوه یهود و نصاری نیست؟!

و مسئله عجیب اینست که این نوع کتمان، پیشگویی و معجزه نبوی است!

پیامبر صلی ‌الله ‌و ‌علیه‌ و ‌آله فرمود: «شما مسلمانان بعد از من، همان روش أمت‌های قبلی را وجب به وجب و قدم به قدم انجام خواهید داد، حتی اگر أمت ‌های گذشته وارد سوراخی شده باشند، شما هم وارد آن خواهید شد! گفتیم: یا رسول الله! آیا منظور راه یهود و نصاری است؟ حضرت فرمود: پس من چه کسی را می‌گویم؟»

 

چرا علم را پنهان و کتمان می کنیم!؟؟

چنانچه به صحت کتاب خدا و سنت او ایمان داریم، پس چرا به واعظین و خطبای مساجد اجازه نمی دهیم که بگویند که پیامبر فرمود: «ترکت فیکم کتاب الله و اهل بیتی».

و در روایت دیگر فرمود «کتاب الله وسنتی»، با وجود اینکه بر این امر اجماع کردیم که «کتاب الله و اهل بیتی» از «کتاب الله وسنتی» درست تر است!

پس چرا حقیقت را کتمان می کنیم!؟؟

آیا به دلیل ترس از وارد شدن مردم به مذهب اهل بیت است؟؟

آیا به خاطر این مسئله حقایق کتمان می شود؟؟!!