امروز در منابع درجه‌ی اوّل اهل سنّت شهادت زهرای مرضیّه (سلام الله علیها) سند ندارد، از بین برده‌اند. هجوم سند دارد، تهدید سند دارد، آتش سند دارد، شهادت سند ندارد، از بین برده‌اند. شأن نزول بسیاری از آیات ولایت را از بین برده‌اند، یعنی شما آیه را نگاه می‌کنید به تاریخ که رجوع کنید نمی‌فهمید برای چه کسی است. هزار سال پیش بروید کتب شیعه و سنّی چیزهایی پیدا می‌کنید، امروز نیست. گاهی کتب قدیمی‌ها را هم از بین برده‌اند به گونه‌ای که امروز بحث امامت خیلی مشکل‌تر از زمان علّامه حلّی است، چون علّامه حلّی… مثلاً شیخ طوسی می‌گوید شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) بین شیعه و سنّی تواتر است، ولی امروز حتّی یک سند هم نیست. نه تواتر نیست، در اهل سنّت یک سند هم نداریم. نه در اصل نبوده نابود کرده‌اند، انگیزه‌ی دینی یا با کتمان یا با تغییر.

ابن تیمیّه در شیعه کشی خیلی تلاش کرد. بحث بین صحابه‌ی پیامبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم)، مهم‌ترین چه کسانی هستند؟ مقدّسین ما و آن‌ها، زهرای مرضیّه (صلوات الله علیها) و خلیفه‌ی اوّل است، این مقدّس‌ترین دو طرف است، یک اتّفاقاتی بین این‌ها افتاده است. حسّاس‌ترین، جنجالی‌ترین، مهم‌ترین واقعه این واقعه است، خیلی حسّاس است.

این‌طور می‌گوید: «الإِمساک عَمَّا شَجَرَ بَینَ الصَّحَابَه»، سکوت کردن درباره‌ی آن چیزهایی که «مَا شَجَرَ» بین اصحاب مشاجره شد، دعوا شد. مهم‌ترین اصحاب نزد دو طرف چه کسانی هستند؟ زهرای مرضیّه (سلام الله علیها) و خلفاء، این طرف امیر المؤمنین (علیه السّلام) و حضرت زهرا، آن طرف هم خلفاء، حسّاس‌ترین، مهم‌ترین که اگر هم حرف شیعه به کرسی بنشیند یعنی قاتل دختر پیغمبر رئیس مسلمین شده، خیلی حسّاس است. می‌گوید: «الإِمساک عَمَّا شَجَرَ بَینَ الصَّحَابَه وَاجِبٌ مُطلقاً»، سکوت کردن درباره‌ی آن دعواها مطلقاً واجب است. یعنی چه؟ یعنی اگر شما جایی نقل کردید به واجب عمل نکردید، یعنی حرام مرتکب شده‌اید. وقتی حرام مرتکب شده‌اید چه می‌شود؟ فسق و گناه می‌شود. کسی که فاسق است عدالت او جرح می‌شود، یعنی عدالت او زیر سؤال می‌رود، یعنی حرف او مورد قبول واقع نمی‌شود. یعنی یک نفر واقعیّت را بگوید دروغگو شده، چون آقا می‌گوید حرام است.