امام ابومحمد عبد الله بن اسعد شافعى متوفاى۷۶۸هـ در کتاب روض الریاحین، قسطلانى در المواهب اللدنیه و علامه محمد بن عبد الباقی زرقانى متوفاى۱۱۲۲هـ در شرح المواهب، ج۳ ، ص۱۵۷ به نقل از ابوبکر نوشته‌اند:

در مسجد نشسته بودیم که مرد نابینائى وارد شد و سلام کرد، ما نیز جواب سلام او را دادیم و او روبروى رسول خدا (ص) نشاندیم. آن مرد گفت: چه کسى حاجت مرا به خاطر دوستى با رسول خدا (ص) برآورده مى‌سازد؟ ابوبکر گفت: حاجت تو چیست؟ گفت: من خانواده‌اى دارم؛ اما آذوقه‌اى نداریم،

مى‌خواهم به خاطر دوستى رسول خدا (ص) کسى چیزى بدهد که آذوقه خود نماییم.

ابوبکر برخواست و گفت: من آن چیز را به خاطر دوستى رسول خدا به تو خواهم داد… بعد از برآوردن شدن حاجتش توسط ابوبکر، آن مرد گفت: من مى‌خواهم دستم بر ریش ابوبکر به خاطر دوستى با رسول خدا (ص) بگذارم!! ابوبکر برخواست و ریشش را در دست مرد نابینا گذاشت و گفت: ریشم را به خاطر دوستى با رسول خدا لمس کن !

مرد نابینا، ریش ابوبکر را گرفت و گفت: بار پروردگارا ! از تو درخواست مى‌کنم که به حرمت ریش ابوبکر، بینائیم را برگردانى !

راوى مى‌گوید: خداوند فوراً بینائى او را برگرداند و سپس جبرئیل بر رسول خدا (ص) نازل شد و گفت: اى محمد ! خداوند به تو سلام مى‌رساند و تو را با درود و اکرام گرامى داشته و به تو مى‌گوید: سوگند به عزت و جلالم ! هر نابینائى که مرا به حرمت ریش ابوبکر قسم دهد، بینائیش را به او بازخواهم گرداند و هیچ نابینائى را بر روى زمین باقى نخواهم گذاشت، همه این‌ها به خاطر برکت و بزرگى منزلت و مقام تو در نزد پروردگارت هست .

ما در باره این مطلب هیچ قضاوتى نمى‌کنیم و آن را به عهده طرفداران خلیفه و وهابى‌ها مى‌گذاریم، آیا این مطلب واقعیت دارد یا از دروغ‌هایى است که فضیلت‌تراشان بنى امیه ساخته‌اند؟

سؤال دیگرى که به ذهن مى‌آید این است که چرا بزرگان نابیناى وهابى و به ویژه دو مفتى اعظم اخیر عربستان جناب بن باز و آل شیخ با استفاده از همین قضیه از خداوند نخواسته‌اند که خداوند بینائى آن‌ها را برگرداند؟ چرا خداوند را به ریش خلیفه قسم نداده‌اند

متاسفانه ریش ابوبکر هم نتوانسته رهبران وهابیت را تا اخر عمر شفا دهد

 

 

 

منبع:پرسمان