برخی نظریات وهابت با قرآن در تضاد است

آیت الله سبحانی گفت: این که وهابیون گرفتن جشن ولادت و مبعث برای پیامبر(ص) را بدعت می دانند خلاف آیه ۴ سوره الشرح است.
به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از قم، آیت الله سبحانی امروز در سلسه جلسات تفسیر قرآن که در مدرسه حجتیه قم در ماه مبارک رمضان برگزار می شود، با اشاره به اینکه پیام وزیر خارجه اسبق انگلیس در سال ۱۸۸۸ میلادی نشان دهنده ترس و وحشت از اسلام در بین سردمداران کفر می باشد، اظهار داشت: در این پیام خطاب کلیساها آمده بود، تا زمانی که کعبه، نام پیامبر(ص) و قرآن در بین مسلمانان جاری باشد استثمار آن ها محال و غیرممکن و نصرانیت در خطر خواهد بود.

وی افزود: طبق آیه چهارم سوره الشرح برگزاری جشن میلاد و مبعث پیامبر(ص) از کارهای پسندیده و مبارک در بین مسلمانان می باشد و نظر مخالف وهابیت با این حکم قرآن نشان دهنده بدعت گذاری آنان در اسلام می باشد.

 

آیت الله سبحانی با بیان اینکه ترک در مبادی تشریع نیست و هیچگاه عدم انجام کاری از سوی پیامبر دلیل بر حرمت آن نمی باشد، خاطرنشان کرد: خیلی از کارهایی که ما امروزه انجام می دهیم پیامبر و صحابه نکرده اند و طبق گفته وهابیت باید همه آنها را حرام اعلام کنند.

وی خاطرنشان کرد: در آیات پایانی سوره مائده حضرت عیسی(ع) روزی که خداوند مائده آسمانی برای حواریون فرستاد را عید اعلام کرد؛ با این وجود مگر اهمیت مبعث پیامبر کمتر از این واقعه می باشد که وهابیون آن را عید نمی دانند.

آیت الله سبحانی با اشاره به اینکه ما معتقدیم که جشن های میلاد ائمه معصومین(ع) باید عاری از گناه و در شان و جایگاه ایشان باشد، اذعان داشت: از سال ۶۰۰ هجری قمری تاکنون همه مسلمانان روز مبعث را عید گرفته اند و این اجماع در یک چنین امر مهمی باید برای وهابیت حجت باشد.

وی افزود: در روایتی از اهل سنت در تفسیر شرح صدر پیامبر(ص) آمده است که دو ملک سینه پیامبر را شکافته و عوامل گناه را از سینه ایشان خارج کردند.

آیت الله سبحانی با بیان اینکه عظمت پیامبر(ص) در این است که به سبب معرفت به خدا در برابر گناه عصمت پیشه کند، خاطرنشان کرد: این گونه روایات همانند افسانه های مطرح شده از سوی یهودیان و مسیحیانی می باشد که به ظاهر اسلام آورده بودند و این گونه از روایات شان پیامبر را پایین می آورد.

وی در پایان گفت: در نهج البلاغه شرح کامل زندگی پیامبر(ص) در زمان کودکی آمده است و مسائل مهم در آن نقل شده است در حالی که این گونه روایات در آن نیامده و ذکر نشده است.

 

 

 

منبع:پرسمان