حضرت استاد صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به مساله انتخابات، اظهار کرد: انتخابات در سه مرحله اهمیت دارد؛ یکی اصل حضور مردم است که دلیل ادامه حیات سیاسی مردم است. اعلان دخالت مردم در سرنوشت خودشان که از برکات انقلاب است، احساس هویتی بود که ما صاحب فکر هستیم و با حضورمان می‌توانیم دینمان را حفظ کنیم. ما انقلاب کردیم و از آن حفاظت می‌کنیم؛ لذا حضورمان بر سر صندوق‌های رأی، به این معناست که ما همچنان مومن به انقلاب، امام(ره) و آرمان‌های انقلاب هستیم.

وی افزود: مرحله دیگر این است که اگر حضور مومنان، حضور قوی و وفادار به راه امام و راه شهدا باشد، می‌توانیم یک مجلس قوی و کارآمد و وفادار به انقلاب و دلسوز به توده‌های پایین جامعه از نظر اقتصادی و فرهنگی داشته باشیم.

حضرت استاد صدیقی ادامه داد: نکته سوم گردش پست‌هاست. یکی از جهاتی که خمس و زکات واجب شده است این است که ثروت یکجا متمرکز نشود، اینکه یک کسی و یک جمعی همیشه بخواهند پست‌ها را در اختیار داشته باشند، فرسایشی است و باید پست‌ها بگردد. باید بگذاریم همه استعدادها خود را نشان دهند. اگر یک گروهی مثل دو حزب آمریکا و انگلیس و گردن کلفت‌هایی که خودشان و بچه‌هایشان صاحب قدرت هستند همیشه باشند، ممکلت ضربه می‌خورد.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران افزود: این نقل و انتقال قدرت با چهره‌های جدید و کارآمد و تازه نفس مردم را امیدوار می‌کند و به مردم نشاط جدید می‌دهد. به علاوه هر نفسی یک جلوه جدیدی است. یک عده امتحان خودشان را داده‌اند، این افراد از وقتی که انقلاب بوده حضور داشته‌اند و بعضی‌هایشان خیلی گردن کلفت شده‌اند و حالا باید افراد جدیدی بیایند و مردم را آشنا کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه «شما را به تقوای الهی توصیه می‌کنم، تقوا سرمایه، توشه، سنگر و چراغ روشن زندگی دنیا و آخرت است» گفت: این پول‌های باد آورده برای بعضی‌ها هزینه انتخابات می‌شود و گاهی سفره‌ها پهن می‌کنند، اما از کجا آورده‌اند؟ چرا این بخشش در اوقات دیگر نبود و چرا بعضی از کارهای اقتصادی در زمان انتخابات انجام می‌شود؟ این موضوع روشن می‌کند که منشاء خدمت تقواست یا توجه مردم به مسایل سیاسی و رای آوردن؟

حضرت استاد صدیقی تصریح کرد: نثار و ایثار مطلوب خداست و شیوه پیغمبر و انبیای خداست. اما در زمینه تقوا پول حلال ارزش دارد و پول حرام چه ارزشی دارد؟ اگر کسی درآمد حلال هم دارد اما انگیزه او اعتقاد به خدا و آخرت نیست، بهره‌ای از این کار نخواهد برد زیرا موقتی و زوگذر است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: سه شرط اعم از اینکه اهل انفاق و اهل خیر باشیم، دوم اینکه تقوا داشته باشیم و از راه حلال پول در آوریم و در جای حلال خرج کنیم نه برای فرستادن یک آدم نااهل به مجلس پول خرج کنیم و سوم این که عقیده به بهشت و آخرت داشته باشیم بسیار مهم است زیرا این تقوا راه را هموار می‌کند.

حضرت استاد صدیقی افزود: ملاحظات سیاسی بعضی‌ها را از خط صلابت، استقامت و شفافیت بیرون برده است، این افراد نمره ندارند، ما راه ناصاف و غیر شفاف را در اسلام منتج نمی‌دانیم و از دیرباز شعار ما این بوده که هدف وسیله را توجیه نمی‌کند. باید با مردم و ولایت و شهدا صداقت داشته باشیم، این مردم انقلاب کردند و انقلاب را نگه می‌دارند و خوب تشخیص می‌دهند.

وی درباره تذکرات مربوط به انتخابات گفت: من به مردم اعتماد الهی دارم و مردم را مومن و حسینی و امام زمانی و انقلابی می‌دانم و کسانی هم در خلال این مردم که بسیار نیستند از طریق روزنامه‌های خاص و فضای مجازی بزرگ می‌شوند، ولی بدانید که مردم ما به جمهوری اسلامی و ولایت رأی دادند.

حضرت استاد صدیقی افزود: برای اولین بار است که رسانه‌های بیگانه و دشمنان قسم خورده و دشمنانی که موضوع هسته‌ای و شهدا را از ما گرفتند و کسی را محکوم نکردند و امروز سر مومنان را می‌برند و با آن توپ بازی می‌کنند، امسال دلسوز ما شدند که همه بیایند. اما اینها چند پایگاه را تخریب می‌کنند یکی شورای نگهبان و دیگری ولایت است.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران تصریح کرد: دشمنان بدانند که این همه تبلیغات علیه ولایت فایده‌ای ندارد و مردم روز به روز عشقشان به حضرت حجت روز افزون می‌شود و این رهبر را مثل جان عزیز می‌دانند و دنیا نتوانست فاصله‌ای بین مردم و رهبری ایجاد کند. آنها می‌خواهند شاخه‌ها را قطع کنند و رهبری را تضعیف کنند و در این میان حساسیت خاصی روی شورای نگهبان شروع شده است که مطالب گوهرباری را در این زمینه مقام مظعم رهبری با حضور در بین مردم تبریز بیان کردند.

وی افزود: دشمنان مطالبی را به شورای نگهبان وارد کرده‌اند که من به آقایان می‌گویم اعتبار شما از کجاست؟ خودتان را از بین می‌برید. معلوم است که شما رهبری و ولایت را قبول ندارید. این افراد می‌خواهند متدینین را به عنوان عناصر تندرو معرفی کنند. در حالی که مردم ما دشمن آمریکا و انگلیس هستند. مردم ما همیشه از ولایت و آرمان‌های دینی حمایت کرده‌اند و این غیرت را سر صندوق‌های رای نشان خواهند داد.

حضرت استاد صدیقی تصریح کرد: پررویی و بی حیایی و جسارت و حمایت انگلیس و آمریکا در شبکه‌های فارسی زبان است که آن را به روز کرده و از فتنه حمایت کرده‌اند، امروز هم مطرح می‌کنند که ملت ایران به استوانه‌هایی که از اول انقلاب تا به امروز پای ولایت ایستاد‌ه‌اند، رای ندهند. شما فکر می‌کنید چرا این جور شده؟ چرا این قدرت‌های کینه ورز اسلام چنین فکر می‌کنند؟ آنها بدانند که مردم عزیز ما به توصیه مقام مظعم رهبری به کسانی رای می‌دهند که آنها می‌گویند به آنها رای ندهید؟

حضرت استاد صدیقی خطاب به مردم تاکید کرد: مرگ بر انگلیس و مرگ بر آمریکا را با حضور در سر صندوق‌ها با غیرت و هوشیاری و بیداری‌تان باید نشان دهید.

وی با بیان این‌که «تبشیر و انذار دو بال است که انسان با این دو بال حرکت می‌کند» گفت: حتی اگر غرق در گناه باشیم، حق ناامیدی نداریم. از طرف دیگر باید تا آخر عمر بایستیم و مساله انذار و توجه به عاقبت کار هم در مسایل سیاسی و فرهنگی مهم است و از اساسی‌ترین امور تربیتی است. ای کاش مسئولان کشور هر وقت پشت میز می‌نشیند احتمال بدهند که امروز روز آخر عمرشان است. بدانند که آیا امانتدار خوبی بوده‌اند یا برای خودشان کار کرده‌اند. لذا باید همیشه با مرگ رفیق باشیم.

وی در پایان یاد ایام الله ۲۹ بهمن و قیام مردم تبریز و شهدای مردم آذربایجان در آن روز را گرامی داشت.