- ثقلین - http://thaqalain.ir -

به این درّنده  ها بگو!
گزیده‌هایی از بیانات حضرت آبت الله العظمی بهجت (ره)

 

یکى از علماى بزرگ نقل مى  کرد که در زمان بلشویکى ها در روسیه شخصى به من گفت: در قفقاز سه شهر بزرگ بود که من به آنها رفت و آمد مى کردم: بخارا، تفلیس و ایروان. مى  گفت: در تفلیس که شهر بسیار بزرگ و پر جمعیّتى است، با عدّه اى از نصارى به قطار و یا وسیله ى نقلیّه ى دیگر سوار بودیم. در این هنگام کشیش بزرگ آنها که شاید در تمام شهر دو سه کشیش بیش نبود، با زُنّار و تشکیلات مفصّل از دور آمد، وقتى وارد شد، هیچ کس به او اعتنا نکرد، با آن که سرنشین ها غالبا نصرانى بودند.

آن آقا مى گوید: من که در آن زمان جوان بودم، از جا بلند شدم و جاى خود را به او دادم. کشیش گفت: براى چه بلند شدى و جایت را به من دادى؟ گفتم: چون تابع پیغمبرى هستم که ما را به احترام روحانیون دستور داده است. کشیش مدّتى سر به زیر انداخت سپس سر بلند کرد و گفت: لطفا دو مرتبه بگو، براى چه بلند شدى؟ گفتم به جهت این که پیغمبر ما مسلمان ها دستور داده  اند به روحانیون احترام کنیم. نگاهى به اطرافیان کرد و گفت: به این درّنده  ها بگو، به این درّنده  ها بگو! بلشویکى یعنى لادینى. از این قضیّه معلوم مى شود که آنها با مطلق ادیان مخالفند؛ نه با خصوص اسلام.

منبع: کتاب در محضر حضرت آیت الله العظمی بهجت- جلد۱ / محمد حسین رخشاد


Article printed from ثقلین: http://thaqalain.ir

URL to article: http://thaqalain.ir/%d8%a8%d9%87-%d8%a7%d9%8a%d9%86-%d8%af%d8%b1%d9%91%d9%86%d8%af%d9%87-%d9%87%d8%a7-%d8%a8%da%af%d9%88/

تمامی حقوق برای وبسایت ثقلین محفوظ است.