به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، مهر ماه سال گذشته بود که برای بررسی آسیب های عرفان حلقه در محل کارش حاضر شدیم، با روی گشاده پذیرای ما شد حدود پنج ساعتی که در دفترش مشغول بحث و تماشای برخی فیلم های جلسات «م.ع.ط» بودیم، با وجود مشغله فراوان سعی می کرد که تمام صحنه ها و شگردهای رئیس فرقه را برای ما بازگو کند، در این جمع چهار نفره که حجت الاسلام محمودرضا قاسمی کارشناس عرفان های حلقه و مریم گلبازگیر رئیس انجمن نجات حلقه نیز حضور داشتند، زنده یاد حمید نمازی به بازگویی زوایای پنهان این فرقه به ظاهر اسلامی پرداخت که بخش هایی از آن در پی می آید.

 

*نمازی: شفای موقت غیرمعمول با شکست روبرو شده است

وی ابتدا در پاسخ به اینکه تا چه حد ادعای شفای بیماری توسط رئیس فرقه کیهانی اثبات شده است، به تقسیم بندی شفا یا درمان در ماهیت بیرونی پرداخته و ابراز می دارد: با توجه به مبانی دین اسلام اعتقادمان این است که شفا و سلامتی کامل عضو بیمار شده وجود دارد، به گونه ای که یک انسان با توسل به بارگاه الهی و ائمه معصومین(ع) می تواند شفا یابد که این نوع شفا دائمی است و انسان به سلامتی کامل آن عضو دست پیدا می کند.

 

نمازی با اشاره به اینکه در شفای موقت غیر معمول حاصل از فرادرمانی شعور کیهانی شفای کامل به دست نمی آید ، می افزاید: ما این نوع شفا را الهی نمی دانیم، حتی نمی توان از آن به عنوان فرادرمانی نام برد، بلکه فرا دارویی است که در عرفان حلقه سعی می کند از طریق اتصال و نظر به ظاهر در فرد بهبودی حاصل کند که یک ادعای بیهوده ای است.

 

این کارشناس فرهنگی در ادامه به برخی از مبانی اندیشه ای «م.ع.ط» اشاره می کند و اظهار می دارد: رئیس شعور کیهانی سلسله رسالت الهی(خداوند، پیامبران و امامان) را قبول ندارد و معتقد است که اگر اتصالی قرار است اتفاق بیفتد باید از طریق روح القدس -روح الامین یا جبرئیل- صورت بگیرد! در واقع وی تلاش می کند این گونه القا کند که مبانی اندیشه ای او از طریق وحی و الهاماتی از مرکز هوشمند جهان بوده است. حالا این مرکز هوشمندی کجای جهان است؟ این را ظاهراً فقط او می داند و بس.

 

*ماجرای عرفان حلقه و سال ۲۰۱۲

وی می افزاید: رئیس فرقه کیهانی در یکی از جلسات سخنرانی خود در کمیته  عرفان این فرقه درباره ماجرای نازل شدن قرآن بر قلب پیامبر(ص) این چنین بیان می کند که پیامبر(ص) چون به واژه های عربی آشنا بوده همانند من که یک نویسنده هستم و با واژه ها آشنا هستم و می نویسم،  وی نیز قرآن را این گونه نوشته است! که این سخنان «م.ع.ط» در همان جلسه مورد واکنش یکی از مسترها قرار می گیرد و می گوید: همه ما می دانیم پیامبر(ص) امی بوده و هیچ گونه سواد خواندن و نوشتن نداشته است و قرآن از سوی خداست.

 

این کارشناس فرقه با اشاره به اینکه طبق نص قرآن کریم معتقد هستیم که رسول اکرم(ص) مطابق با هوا و هوس خود سخن نمی گوید و هر آنچه بیان می کند بر اساس وحی الهی است «وَمَا یَنطِقُ عَنِ الْهَوَى/ إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْیٌ یُوحَى»،  می گوید: این سخنان رئیس فرقه کیهانی قابل اثبات نیست،  در صورتی وی این ادعا را مطرح می کند که هر پیامبر و نبی ای که از سوی خداوند بر بشر فرستاده می شد دارای معجزه است،  در حالی که «م.ع.ط» با این ادعاهای خود نتوانسته است از خود معجزه ای ارائه دهد!

 

وی درباره شاهد این ادعای خود به ماجرایی اشاره می کند و می افزاید: رئیس این فرقه معتقد است که در آخر الزمان عرفان حلقه تنها فرقه ای است که می تواند جهان را از بحران نجات دهد و بر اساس این ایده معتقد بود که در سال ۲۰۱۲ همه چیز رو به نابودی می رود و این رئیس فرقه کیهانی است که می تواند جلوی نابودی جهان را بگیرد. در حالی که در همین سال وی به زندان افتاد و هیچ اتفاق ناگواری برای انقراض جهان پیش نیامد.

 

منبع:پرسمان