- ثقلین - http://thaqalain.ir -
در این سن نباید از بچّه ها انتظار داشته باشیم که تمام وسایل های خود را به طور کامل منظّم نگه دارند؛ امّا میتوانیم با استفاده از چند روش نظم را به آنها آموزش دهیم.
اوّلین روش استفاده از داستان و قصّه است. ما می توانیم با استفاده از قصّه به بچّه های خود الگو بدهیم و نظم را به صورت غیر مستقیم به آنها بیاموزیم.
پدر و مادر میتوانند در هنگام مرتّب کردن وسایل خود، از فواید نظم سخن بگویند و کار خود را برجسته کنند؛ مثلاً وقتی پدر وسایل خود را منظّم میکند، به دخترش بگوید: اگر همه چیز سرجایش باشد راحت تر پیدا میشود.
بیان این جملات گاهی اوقات میتواند تأثیر مثبت بگذارد و باعث شود که بچّهها از والدین اثرپذیری داشته باشند.
سوّمین راهکار این است که اگر فرزند ما وسیلهای را سر جای خود گذاشت و مرتّب کرد، چه به صورت اتّفاقی و چه در اثر اینکه ما او را ترغیب کردیم، حتماً او را تشویق کنیم.
Article printed from ثقلین: http://thaqalain.ir
URL to article: http://thaqalain.ir/%da%a9%d9%88%d8%af%da%a9%db%8c-%da%a9%d9%87-%d8%a7%d8%aa%d8%a7%d9%82%d8%b4-%d9%86%d8%a7%d9%85%d8%b1%d8%aa%d8%a8-%d8%a7%d8%b3%d8%aa/
Click here to print.
تمامی حقوق برای وبسایت ثقلین محفوظ است.