- ثقلین - http://thaqalain.ir -
آنچه که اهل تحقیق میگویند این است که:
هر چه در این جهان ما-عالم حسّ- از جواهر و اعراض موجود است، برای آن در عالم مثال، حقیقتی است، ولی صفات و آثارش مناسب با آن عالمش میباشد. بلکه برای هر چیز محسوسی، در هر یک از عوالم مثال، وجود خاصّ و جداگانهای است. و برای هر چیزی که در عوالم مثال است، وجود و حقایقی در عوالم مافوق مثال میباشد و لکن آثار و صفات آن حقایق و صورتهایشان طبق اختلاف عوالم، متفاوت است.
پس برای یک حقیقت واحد، در هر عالمی ]از عوالم مادّه و مثال و مجرّدات محضه[ آثار و صفات مخصوصی است که متناسب با آن عالم است.
منبع: کتاب به سوی دوست، ص ۲۵
Article printed from ثقلین: http://thaqalain.ir
URL to article: http://thaqalain.ir/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%da%af%db%8c-%d9%85%d9%88%d8%ac%d9%88%d8%af%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%b9%d9%88%d8%a7%d9%84%d9%85-%d9%85%d8%ae%d8%aa%d9%84%d9%81%d9%87/
Click here to print.
تمامی حقوق برای وبسایت ثقلین محفوظ است.