- ثقلین - http://thaqalain.ir -

چه بهشتى مى  شد دنیا اگر…
گزیده‌هایی از بیانات حضرت آبت الله العظمی بهجت (ره)

چه کنیم تا در برابر نعمت  هاى خدا سپاسگزار باشیم؟ چگونه انسان این همه نعمت الهى را بر خود نقمت و عذاب مى  کند؟ خداوند سبحان مى  فرماید: «أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِینَ بَدَّلُواْ نِعْمَتَ اللَّهِ کُفْرًا وَ أَحَلُّواْ قَوْمَهُمْ دَارَ الْبَوَارِ»  سوره  ى ابراهیم، آیه  ى ۲۸٫ آیا ندیدى کسانى را که نعمت خدا را به کفران و ناسپاسى مبدّل نمودند، و قوم خویش را در سراى نیستى و نابودى جاى دادند. چه بهشتى مى  شد دنیا براى ما انسان  ها اگر حرف شنو بودیم و به نداى قوه  ى عاقله گوش مى  کردیم، نیرویى که هر عاقل آن را دارد.

اگر همه  ى مردم دنیا اتّفاق مى  کردند که عقل (نه غرایز و امیال و شهوات) حاکم باشد ولو به این منتهى شود که عاقل را حاکم کنند، دنیا براى آن  ها بهشت مى  شد و همگى در آسایش و امنیّت و راحتى به سر مى  بردند. امتیاز انسان از سایر حیوانات به عقل است. آیا رواست که عقل را مُهْمَل کنیم و از کار بیندازیم و کنار بگذاریم و زندگى را براى خود و دیگران تلخ و ناگوار کنیم؟!

منبع: کتاب در محضر حضرت آیت الله العظمی بهجت- جلد۱ / محمد حسین رخشاد


Article printed from ثقلین: http://thaqalain.ir

URL to article: http://thaqalain.ir/%da%86%d9%87-%d8%a8%d9%87%d8%b4%d8%aa%d9%89-%d9%85%d9%89-%d8%b4%d8%af-%d8%af%d9%86%d9%8a%d8%a7-%d8%a7%da%af%d8%b1/

تمامی حقوق برای وبسایت ثقلین محفوظ است.