- ثقلین - http://thaqalain.ir -

چند سوال دیگر از برادران اهل سنت
پرسش وپاسخ پیرامون وهابیت

۱ – چرا هنگامی که پیامبر در بستر بیماری فرمودند دوات و قلم بیاورید تا چیزی بنویسم که هرگز گمراه نشوید، عمر گفت: ان النبی غلبه الوجع و عندنا کتاب الله حسبنا(صحیح بخاری کتاب العلم، باب کتابه العلم) عمر گفت درد بر او غلبه کرده و کتاب خدا ما را بس است. ولی هنگامی که ابوبکر خواست وصیت بنویسد نگفت درد بر او غلبه کرده کتاب خد ما را بس است؟

 

2 – متقی هندی این حدیث را از عمر نقل می کند که گفت: هیچ امتی پس از پیامبرش با هم اختلاف نکردند مگر این که گروه باطل آنها بر گروه حق پیروز شدند( کنز العمال ج ۱، ص ۲۸۳، حدیث ۹۲۹، کتاب الاعتصام بالکتاب و السنه)

 

3 – اگر بیعت با کسی بدون مشورت جایز است چرا عمر تهدید به قتل کرد و گفت: اگر بعد از این کسی چنین کاری کند بیعت کننده و بیعت شونده کشته خواهند شد.
و اگر حرام است و موجب مهدور الدم شدن، چرا این حکم را در جریان سقیفه جاری نکرد و جاری نمی دانید؟( صحیح بخاری، کتاب المحاربین، باب رجم الحبلی من الزنا، ج ۸، ص ۵۸۵)

 

4 – اگر هدف و نظر پیامبر در مساله خلافت تعیین ابوبکر و عمر بود چرا آنان را در مرض رحلتش که قبلا پیش بینی نزدیک شدن رحلتش را نیز فرموده بود آنان را اعزام به جبهه تحت فرماندهی اسامه نمود و تاکید فراوان هم بر حرکت آن لشکر می فرمود؟

 

5 – شما می گویید ابوبکر و عمر مصداق آیه ای هستند که می فرماید: وعد الله الذین آمنوا منکم و عملوا الصالحات لیستخلفنهم فی الارض، خداوند وعده داده افراد با ایمان و عمل صالح را به خلافت در زمین برساند.

اگر ابوبکر دستور حضرت را عمل می کرد وهمراه لشکر اسامه از شهر بیرون می رفت مسلما شخص دیگری خلیفه می شد بنا بر این اطاعت نکردن از فرمان پیامبر زمینه اجرای وعده الهی شد و این دو با هم نمی سازد؟

 

6 –شما می گویید حضرت علی خلفا را قبول داشت و حال آنکه عمر می گوید:علی ما را دروغگو و گنهکار و نیرنگ باز میدانست؟ شما راست می گویید یا عمر؟( صحیح مسلم، کتاب الجهاد و السیر، باب الفیء)

 

7 – خلیفه دوم شش نفر را تعیین کرد و گفت اینها از میان خود یک نفر را انتخاب کنند یعنی هر یک از اینها لیاقت رهبری امت اسلامی و جانشنین پیامبر را دارند. بعد گفت: اگر کسی از آنها مخالفت کرد گردنش را بزنید.
چگونه کسی که لیاقت خلافت دارد جایز القتل می شود؟

 

8 – شما می گویید تمام صحابه عادل بودند، ولی بخاری می گوید: ولید بن عقبه صحابی شراب خورد( صحیح بخاری، کتاب فضائل اصحاب النبی، باب مناقب عثمان بن عفان، ج ۵، ص ۷۵۵)آیا شراب خوردن و معصیت و نافرمانی خدا به عدالت ضرری نمی زند؟

 

9 – شما می گویید همه صحابی راستگو بودند و تمام روایات آنان را از پیامبر بدون تحقیق می پذیرید، درحالی که قرآن میگوید: بعضی از مسلمانان از صحابه به همسر پیامبر نسبت رابطه نامشروع دادند( ان الذین جاؤا بالافک عصبه منکم؛ «نور ۱۱») آیا آن گروه از صحابه راستگو بودند یا دروغگو؟

 

10 – شما میگویید پیامبر فرمود:اصحابی کالنجوم بایهم اقتدیتهم اهتدیتم، اصحاب من مانند ستارکان اند از هر کدام پیروی کنید هدایت می شوید.
خالدبن ولید صحابی مالک بن نویره صحابی دیگر پیامبر را کشت و با زنش زنا کرد( الکامل فی التاریخ، حوادث سال ۱۱، حدیث السقیفه و خلافه ابی بکر، ج ۲، ص ۳۵۹) آیا اگر کسی به او اقتدا کند و زن مردم زنا کند به نظر شما هدایت شده است؟

 


Article printed from ثقلین: http://thaqalain.ir

URL to article: http://thaqalain.ir/%da%86%d9%86%d8%af-%d8%b3%d9%88%d8%a7%d9%84-%d8%af%db%8c%da%af%d8%b1-%d8%a7%d8%b2-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d8%af%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%a7%d9%87%d9%84-%d8%b3%d9%86%d8%aa/

تمامی حقوق برای وبسایت ثقلین محفوظ است.