- ثقلین - http://thaqalain.ir -

چرا با عربستان وهابی رابطه داریم
پرسش وپاسخ پیرامون وهابیت

در جواب باید به چند مسئله توجه کرد:
اولا: مکه و مدینه دو شهر مذهبی و اصلی مسلمان در عربستان قرار دارند و هر مسلمانی در طول زندگی خود واجب است در صورت مستطیع شدن اعمال حج را انجام دهد. ایرانیان نیز از این مسئله مستثنی نیستند و بسیاری از مردم کشور ما می بایست اعمال حج را انجام دهند و به همین خاطر باید به کشور عربستان مسافرت کنند. اگر روابط ما با کشور عربستان قطع شود، بسیاری از مردم ما از انجام اعمال حج و این فریضه واجب محروم میشوند و این امر تبعات بسیار بدی دارد. حتی با وجود اینکه اکنون کشور ما با عربستان ارتباط دارد ولی حکام عربستان محدودیتهایی را برای اعزام حجاج ایرانی قرار داده اند که باعث شده مردمی که منتظر اعزام هستند (بنابر اعلام سازمان حج و زیارت) تا بیست سال دیگر نیز قادر نخواهند بود اعمال حج تمتع را انجام داده و باید در صف انتظار بمانند. علاوه برآن میلیونها نفر در صف انتظار سفر عمره مفرده هستند وبا وجود اینکه ایران سالانه چیزی بالغ بر ششصد هزار نفر را به این سفر می فرستد باز هم چند سال طول می کشد که نوبت به کسانی که ثبت نام کرده اند برسد. با این وجود چطور می توان انتظار داشت که کشور ما با عربستان قطع رابطه کند. جالب است بدانید به علت رفتارهای بسیار بد وهابیهای سعودی در سال گذشته ایران از اعزام عمره حج زوارخود جلوگیری کرد و برای چندماه در اعتراض به همین مسائل کسی از ایران به عمره اعزام نشد ولی از آنجا که مردم ما عاشق زیارت و انجام مناسک حج هستند این امر دوام لازم را نیاورد و باز ما مجبور به ارتباط با عربستان شدیم.

 


ثانیا: شیعیان عربستان تنها امیدشان در دنیا به ایران است، اگر ایران با عربستان قطع ارتباط کند این فشارهای وهابیهای سعودی بر شیعانشان افزایش می یابد لذا خود شیعیان عربستان مایل به ارتباط بیشتر بین ایران و عربستان هستند تا بلکه به خاطر این روابط آنان در رفاه بیشتری قرار گیرند، تاریخ نشان داده که هر وقت روابط ایران با عربستان بهتر بوده، شیعیان عربستان در آزادی و رفاه بهتری قرار داشته اند.
ثالثا از آنجایی که به فرموده امام راحل ما امر به وحدت اسلامی هستیم بر ما واجب است که جهت وحدت جهان اسلام در مقابل زورگویان و استکبار جهانی با تمام کشورهای اسلامی رابطه حَسنه داشته باشیم، عربستان هم به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای اسلامی که دو مکان مقدس مکه و مدینه را در خود جای داده است در جایگاه مهمی از این امر قرار دارد ، هرچند که آنان به هر بهانه ای سعی در اخلال در کار مسلمین بالاخص ایران را دارند اما به جهت وحدت و یکپارچکی جهان اسلام ما از قطع ارتباط با این کشور حذر میکنیم تا این اتحاد و وحدت حفظ شود و جهان اسلام کمتر از جانب استکبار ضرر و زیان ببیند.

 

 

منبع:پرسمان


Article printed from ثقلین: http://thaqalain.ir

URL to article: http://thaqalain.ir/%da%86%d8%b1%d8%a7-%d8%a8%d8%a7-%d8%b9%d8%b1%d8%a8%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d9%88%d9%87%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d8%b1%d8%a7%d8%a8%d8%b7%d9%87-%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c%d9%85/

تمامی حقوق برای وبسایت ثقلین محفوظ است.