کتاب بررسی و نقد مبانی نظری کابالیسم خانم فاطمه مهدیه ضمن معرفی مکاتب اصلی کابالا، بر آن است تا مهمترین اصول و آموزه های این طریقت را نقد و بررسی نماید.

 

کتاب نگاهی متفاوت به افکار نیل دونالدوالش با محوریت تحلیل و نقد آموزه‌‌های نیل دونالد والش، یکی از مهم‌ترین جنبش‌های معنوی عصر حاضر، با عنوان «جنبش تفکر نوین» را مورد بررسی قرار می‌دهد.فعالیت گستردۀ رهبران این جنبش، در سراسر دنیا و در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و دینی، حکایت از حرکتی حساب شده و شبکه‌ای دارد. از همین روی اندیشه‌های والش، افکار یک فرد نیست، بلکه مانیفست یک حرکت جهانی سلطه‌گرانه است، که به منظور تسخیر عمیق‌ترین لایه های اعتقادی و ارزشی و عاطفیِ مردم دنیا شکل گرفته است. با مطالعه و بررسی اندیشه‌های دیگر رهبران و تئوریسین‌های «جنبش تفکر نوین»، همچون دیپاک چوپرا، اروین لازلو و کن ویلبر بهتر می‌توان به ماهیت این شبکه خطرناک پی برد، که با استمداد از خداوند منان، امید است به زودی نقد اندیشه‌های دیپاک چوپرا همراه با این اثر ارائه گردد.

 

و کتاب معنویت رهایی بخش، مسئله اصلی این تحقیق این است که چگونه می‌توان معنویت را بازخوانی کرد، که راه برو‌رفت از مشکلات زندگی انسان معاصر را نشان دهد؟ به‌طور مشخص این پرسش را در حوزه اندیشه‌های رهبری معنوی دنبال می‌کنیم، که بیش از دو دهه توانسته است یک کشور را بر اساس ارزش‌های معنوی اداره کند، در برابر همه قدرت‌های مادی‏گرا بایستد و منادی معنویت در روزگار ما باشد. هدف این تحقیق کشف اندیشه مدوّن آیت‌الله خامنه‌ای در حوزه معنویت است.

 

منبع:پرسمان