- ثقلین - http://thaqalain.ir -
«ابن تیمیه» که بوسیدن ضریح و توسل به اولیای خدا را شرک و حرام میداند، به خود اشکال میکند که اگر به ما بگویید: پس چه طور استلام، حجرالأسود و تقبیل و بوسیدن و تبرک به آن در حج، و نیز طواف کردن بر گرد بیتالله الحرام، از پیغمبر اکرم (ص) مأثور و سنت است؟ در جواب میگوییم: «هکذا وردا!»؛ در شریعت چنین وارد شده است!
آیا میشود چیزی شرک باشد و استثنائاً مشروع بوده و در شرع وارد شده باشد؟! اگر پیغمبری قائل به شرک باشد و دعوت به شرک کند، آیا کسی سخن او را باور میکند؟! آیا شرک فقط در خصوص حجرالأسود و طواف مانعی ندارد؟!
و آیا اساساً شرک (که نقلا ممتنع است) قابل تخصیص است؟! طواف کردن بر گرد خانه خدا که از سنگ است هم همین طور، زیرا تعظیم یک سنگ و چرخیدن بر دور احجار و تعظیم آنها به نظر شما شرک و کفر است ولی مستثنی است.
آیا خدا و رسول که ما را به حج و طواف خانه خود – که از اعظم واجبات و مراتب بندگی در اسلام است – دعوت کردهاند، به شرک و کفر دعوت کردهاند؟! و آیا خود پیغمبر هم در طواف خانه خدا و استلام حجر به نوعی شرک و کفر مرتکب و معتقد بوده است؟! آری، ائمه و شیوخ المسلمین که «یطاعون و لا یعصون» (از آنها طاعت میشود و هرگز از آنان نافرمانی نمیشود) این گونه سخنان را میگویند!
اگر کسی کافر باشد و از طرفی به اهل بیت (ع) هم محبت داشته باشد سودی برای او خواهد داشت؟!
منبع:پرسمان
Article printed from ثقلین: http://thaqalain.ir
URL to article: http://thaqalain.ir/%d9%be%d8%a7%d8%b3%d8%ae-%d8%a2%db%8c%d8%aa%e2%80%8c%d8%a7%d9%84%d9%84%d9%87-%d8%a8%d9%87%d8%ac%d8%aa%d8%b1%d9%87-%d8%a8%d9%87-%d8%b4%d8%a8%d9%87%d9%87-%d8%aa%d9%88%d8%b3%d9%84-%d9%88-%d8%a8%d9%88/
Click here to print.
تمامی حقوق برای وبسایت ثقلین محفوظ است.