السلام علیک یا بقیه الله عج الله تعالی فرجه الشریف

سلام علیکم و رحمه الله

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

بسم الله رحمان رحیم

رَبّ‏ِ اشْرَحْ لىِ صَدْرِى(۲۵) وَ یَسِّرْ لىِ أَمْرِى(۲۶) وَ احْلُلْ عُقْدَهً مِّن لِّسَانىِ(۲۷)

یَفْقَهُواْ قَوْلىِ(۲۸)[۱]

الحمد لله والصلاه علی خاتم الانبیاء سید المرسلین امین وحی هی وبشی رحمته ونظیر نعمته حبیب اله العالمین ابالقاسم محمد و آله المعصومین سیما مولانا بقیه الله فی العالمین ارواحنا فداه و عجل الله فرجه ولعن علی اعدائهم اجمعین

 

«اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوی الله» شما بندگان صالح و نمازگذار خدا دوست را و نفس ضعیف خودم را به تقوای الهی به رعایت موازین دینی التزام به اوامر الهی پرهیز از گناه ومعصیت و رزایل اخلاقی دعوت می کنم.

ولادت پر نور خورشید عالم تاب هدایت پرچمدار معرفت و رحمت فتح جبهه مقابل با جهالت استکبار ظلم نفاق و فساد پیامبر خاتم صلی الله علیه و آله و سلم را و ولادت با سعادت کشائف حقایق امام به حق ناطق حضرت جعفر صادق  علیه السلام را به حضور مبارک صاحب عصر امام زمان ارواحنا فداه و به همه بشریت جهان علم به جهان اخلاق به عدالت جویان به تشنگان معنویت، به امت پیرو و مجاهد و شما نمازگزاران با همه وجودم تبریک عرض می کنم.

ایام الله دهه ی فجر و روز تولد مجدد اسلام ناب روز تحقق آرمان مسلمانان بیست و دوم بهمن پیروزی اسلام پیروزی ایمان پیروزی علم پیروزی فقاهت پیروزی عدالت از زوال سلطنت وابسته به ریشه های فاسد ش را تبریک عرض می کنم.

امروز به تناسب ولادت نبی اکرم و امام صادق علیهم السلام یک مروری به سیمای پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم در قرآن در بعد جاذبه رحمت عفو گذشت و در یک جمله اخلاق که تابلویی است که قرآن برای پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم به عنوان «وَ إِنَّکَ لَعَلى‏ خُلُقٍ عَظیمٍ» (قلم؛ ۴) و نمونه هایی از صلابت پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم و قاطعیت آن بزرگوار در برابر کفر و استکبار و نفاق و عرض نمازگزاران عزیز و ملت شریف نبوی می رسانیم.

در مورد پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمود:

«لَقَدْ جاءَکُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِکُمْ عَزیزٌ عَلَیْهِ ما عَنِتُّمْ حَریصٌ عَلَیْکُمْ بِالْمُؤْمِنینَ رَؤُفٌ رَحیمٌ» (توبه؛ ۱۲۸)

نکته اول این است که پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم در مقام صید شماست، «لَقَدْ جاءَکُمْ» طبیبی است که قدم رنجه فرموده، او به سراغ شما آمده است؛ اما چه نوع طبیبی است، رسول از خودش چیزی ندارد، او پیام آورده، او نامه آورده، او پیک است، او سفیر خداست. هر چه دارد از ذات احدیت، خالق شما، مبدا هستی، از آن ناحیه به سوی شما آمده است و سراغ شما گرفتاران را گرفته است، «مِنْ أَنْفُسِکُمْ» وجود شما، خودتان را بشناسید، اگر شما وجودتان مالامال عشق پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم است.

نام مبارکش قلبتان را شاد می کند، روحتان را به پرواز در می آورد و دلتان برای یاد و نام پیغمبر تان آب می شود و با بردن نامش همواره با تکریم و صلوات بر او می فرستید، برای این است که از خود شماست، شما قماش وجودتان گوهر وجودتان، فلز ذاتتان به او می خورد، ابوجهل تناسبی با پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم نداشت، تعلیم پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم اتمام حجت پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم معجزه پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم مدارای پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم در او هیچ تاثیری نداشت.

«وَ نُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ ما هُوَ شِفاءٌ وَ رَحْمَهٌ لِلْمُؤْمِنینَ وَ لا یَزیدُ الظَّالِمینَ إِلاَّ خَساراً» (اسرا؛ ۸۲) وجودتان وجود نوریست «هُدىً لِلْمُتَّقین» (بقره؛ ۲) این پاکیزگی قبل از آن که تعلیمات دینی به سراغ شما بیاید طینت شما فطرت شما گوهر وجود شما گرایش به پاکی دارد.

شما پاکانید به دنبال پاک می گشتید، به دنبال الگو می گشتید در وجود شما عطش حق بود، عطش عدل بود، حالا یکی از خودتان قماش خودتان آمده که هم راه را به شما نشان بدهد و هم الگوی شما باشد دلبر شما باشد.

«لَقَدْ جاءَکُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِکُمْ» این رسول از خود شماست، «عَزیزٌ عَلَیْهِ ما عَنِتُّمْ» چون از خودتان است، او جان است و شما جسمید، او روح است و شما پیکرید، او قلب است و شما اعضا هستید، شما چشم پیغمبرید، شما دست پیغمبرید، شما زبان پیغمبرید، از این جهت «عَزیزٌ عَلَیْهِ ما عَنِتُّمْ» ارتباط شما با این مامور الهی و سفیر آسمانی بقدری ارتباط شدید است. شما وقتی ناراحتی پیدا می کنید، مشکل پیدا می کنید، مظلوم می شوید، زیر پا می مانید، جا می مانید، عقب می مانید، مریض می شوید، از همدیگر جدا می شوید، پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم طاقتش را ندارد.

«عَزیزٌ عَلَیْهِ ما عَنِتُّمْ» پیغمبر برایش گران است، قابل قبول نیست که امت او اینطور پراکنده باشند و ظالمها به آنها طمع کنند و زیر پای ستمگران و مستکبران و باجگیران له بشوند یا نه بی رمق باشند، نتوانند با این دینی که دارند هم دنیایش با این دین آباد باشد و آخرتشان، فرهنگشان، اخلاقشان، معنویاتشان، معرفتشان، باید رونق پیدا کند این کسادی بازار اخلاق این کسادی بازار معنویت و معرفت اینها برای پیغمبر پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم خیلی گران است حضرت خیلی ناراحت می شوند.

«عَزیزٌ عَلَیْهِ ما عَنِتُّمْ عَلَیْکُمْ بِالْمُؤْمِنینَ» رئوف خواهم کرد همه یک نگاهی کردند گفتند اخ کریم ما تو را انسان بزرگواری می دانیم، جز کرامت از شما چیزی سراغ ندارم، نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: «قالَ لا تَثْریبَ عَلَیْکُمُ الْیَوْمَ یَغْفِرُ اللَّهُ لَکُمْ» (یوسف؛ ۹۲) امروز باکی بر شما نیست من بر شما مواخذه ای نخواهم داشت، راه خودتان را در پیش بگیرید و با آرامش خاطر بروید که من همه شما را آزاد کردم.

این نوع بزرگی و بزرگواری دنیا را جذب میکند و همه ی دلها را شکار خودش می کند؛ و این عجیب نبود که ابوسفیان که اسیر بود و در دل شب شاهد بود، از نگرانی خوابش نمی برد، دید وقت سحر پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم بلند شد؛ اما سربازان و این مسلمانان همانند پروانه های عاشق که می خواهند در عشق و شعله ی شمع وجود پیغمبر خودشان صلی الله علیه و آله و سلم را خاکستر کنند، این ها با ولعی منتظر وضوی پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم هستند تا قطرات وضوی نبی مکرمه اسلام صلی الله علیه و آله و سلم وقتی می ریخت، این ها بر هم دیگر سبقت می گرفتند، یک قطره از آب وضوی محاسن پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم و دست پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم روی زمین قرار نگرفت.

اینها را مسلمانان با دست می گرفتند، این بازتاب آن رحمت است و وجود نازنین پیغمبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم که «عَزیزٌ عَلَیْهِ ما عَنِتُّمْ». نسبت به کفار هم اگر جنگ می کند اگر جهاد می کند این همه اش ظهور رئفت و مهربانی پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم بر ابنای بشر است لذا قرآن به او دلداری می دهد: «فَلَعَلَّکَ باخِعٌ نَفْسَکَ عَلى‏ آثارِهِمْ إِنْ لَمْ یُؤْمِنُوا بِهذَا الْحَدیثِ أَسَفاً» (کهف؛ ۶)

این رحمت پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم عفو پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم گذشت پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم ایثار پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم انفاق پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم و صفات عالیه نبی مکرم اسلام که بی نظیر است و گویا خدا در وجود پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم جلوه کرده است و انسان وقتی پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم را می بیند صفات خدا را در وجود پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم می یابد.

خوشا به حال شما، خوشا به حال ما که چنین پیغمبری، چنین رهبری، خدا روزی ما فرموده است یک جمله هم از اخلاق امام صادق علیه السلام عرض کنم و بعد هم از صلابت پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم که در آیینه قرآن مطرح است تا یک بعدی ندیده باشیم.

 

کیسه همیان و وجود مقدس امام صادق علیه السلام

وجود مقدس امام صادق علیه السلام در مسجد نبوی تشریف داشتند، عربی خوابیده بود، بیدار شد و همیان خودش را پیدا نکرد، به جستجو پرداخت که چه کسی دور و برش بوده، این همیان ما را که پول درش بود چه کسی برده باشد، برخورد به امام صادق علیه السلام و نمی شناخت و به تعبیر عرفی یقه امام صادق علیه السلام را گرفت، گفت من همیانم گم شده و جز شما در اینجا کسی نبوده، این کار کار شماست.

وجود مبارک امام صادق علیه السلام در نهایت آرامش و مهربانی کیسه ای که از دست دادی چقدر پول داشت؟ عرضه داشت هزار دینار، حضرت فرمودند بروید هزار دینار بیاورید، رفتند هزار دینار آوردند و داد به این کسی که مدعی شده بود، این عرب پول را گرفت و رفت، طولی نکشید با همیانی که گم کرده بود همراه خودش آمد و به امام صادق علیه السلام عرضه داشت که آقا من معذرت می خواهم، همیان من در فلان جا افتاده بوده و من یافتم و آمدم پول شما را بدهم.

حضرت فرمودند: ما چیزی را که به کسی داده باشیم پس نمی گیریم، آن پول هم برای شما، وقتی این بزرگی را دید، یک نگاهی به اطراف امام صادق علیه السلام کرد، افرادی که آنجا بودند، از آنها پرسید این آقا کیست که اینقدر بزرگ است؟ اینقدر کریم است؟ گفتند که ایشان حضرت اباعبدالله امام جعفر صادق علیه السلام است. آنچنان به زانو در آمد در برابر این کرامت اخلاقی امام صادق علیه السلام فرمو:د از این خانواده جز این انتظاری نیست.

 

صلابت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم

اما در بعد صلابت «یا أَیُّهَا النَّبِیُّ جاهِدِ الْکُفَّارَ وَ الْمُنافِقینَ وَ اغْلُظْ عَلَیْهِمْ وَ مَأْواهُمْ جَهَنَّمُ وَ بِئْسَ الْمَصیرُ» (توبه؛ ۷۳) ای نبی، این هم از امتیاز هایی است که برای پیغمبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم قائل شده و درس ادبی است که به امت هایی که رهبری آن امت ها رهبری آسمانی است، مظهر صفات خداست و کارش حکومت بر دلهاست، شما که دوست دارید رهبرانتان را، تقدیس می کنید؛ و رهبرانتان رهبران پاکی هستند.

از خداوند متعال بیاموزید، خدا اسم پیغمبر را در خطاباتی که به پیغمبر کرده هیچ گاه پیغمبر را به اسم صدا او را مخاطب قرار نداده است، «یا ایها النبی، یا ایها الرسول، طه، یاس» با القاب و عناوین از پیغمبرش یاد کرده؛ در سه مورد اسم پیغمبر برده شده، ولی آنجا به عنوان مخاطب نبوده یکی اسم مبارکشان محمد رسول الله اللهم صل علی محمد وآل محمد و عجل فرجهم  «وَ الَّذینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَماءُ بَیْنَهُم» (فتح؛ ۲۹) آنجا صفت پیغمبر را برای امت می خواهد بگوید، یاران خودش هم مثل او هستند، «رُحَماءُ بَیْنَهُم».

این هفته هم هفته ای بود که نظام اسلامی منادی وحدت بوده و طنین وحدت، رمز قدرت است. «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمیعاً وَ لا تَفَرَّقُوا» (آل عمران؛ ۱۰۳) این «رحماء بینهم» درسی است که در متن قرآن آمده، «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ» اعتصان عمومی است. «بِحَبْلِ اللَّهِ»، حبل ولایت حبل رهبری رمز وحدت رمز قدرت و در آیات آمده «وَ لا تَنازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَ تَذْهَبَ ریحُکُم» (انفال؛ ۴۶)

ما ابتدا در خانواده های خودمان، خودمان با همسایه هایمان خودمان، با محیط کارمان خودمان با شهرمان و کشورمان و خودمان با امت اسلامی باید تجدید نظر در نحوه برخورد و تعاملاتمان داشته باشیم و نسبت به همدیگر «رحماء بینهم» باشیم. دست رحمت و دست محبت و دست وحدت به همدیگر بدهیم. «وَ الْفِتْنَهُ أَشَدُّ مِنَ الْقَتْلِ» (بقره؛ ۱۹۱) فتنه به چالش کشیدن جامعه ایجاد اختلاف ایجاد بغضاء در میان مسلمانها، در میان خانواده ها، در میان ارحام جزء گناهان کبیره است.

 

رشته برادری و قتنه

نمامی جزء گناهان کبیره است، هر چیزی که محبت را کاهش می دهد جزء گناهان کبیره است، «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَهٌ» (حجرات، ۱۰) خداوند متعال رشته برادری را برای ایجاد تشکل اسلامی رشته محکمی قرار داده، ما همه باید احساسمان این باشد که ما برادر یکدیگریم و وجود نازنین نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم در این مسئله اهتمام کامل را داشت و برای کسانی که ایجاد تفرقه و فتنه می کنند؛ حتی در قالب مسجد که در صلابت پیغمبر «وَ الَّذینَ اتَّخَذُوا مَسْجِداً ضِراراً وَ کُفْراً وَ تَفْریقاً بَیْنَ الْمُؤْمِنینَ» (توبه؛ ۱۰۷)

فتنه، ایجاد اختلاف در قالب انتخابات و مسئله رقابتهای انتخاباتی باشد، چه در قالب القائات مسمومی که از ناحیه بیگانگان به هر شکلی ولو اینکه در لباس تقدس مسجدی باشد، اگر کسی پایگاهی بسازد که مردم را از رهبر جدا کند، مردم را از یکدیگر جدا کند، ولو مسجد باشد باید بر سرشان ویران کرد و خراب کرد و این کار را پیامبر به دستور خدا انجام داد.

پایگاهی که عنوانش دین است، ولی باطنش نفاق است و تفرقه است. این را وجود پیغمبر ما که الگوی ماست از متن قرآن کریم دستور گرفت و مسجد ضرار را ویران کرد و بانیان نفاق و فتنه و اختلاف را سر جایشان نشاند؛ و وجود نازنین پیغمبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم به عنوان کسی که مورد تایید خداست و از تاییدات غیبی خدا همین بود که با دشمنان کوتاه نیاید و هیچگاه حرف آنها را [به راحتی باور نکنید.]

 

لبخند دشمن

این خطبه بسیار نورانی و جامع و جهان شمول و همه جانبه ی خلیفه ی پیغمبر نائب امام زمان ارواحنا فداه الگوی عصر ما انسان شایسته و نورانی ما که در هفته ی پیش الحق و الانصاف توجه جهانیان به این خطبه معطوف شد  و ابعاد مختلفی این خطبه داشت؛ یکی از اینها هشدار به لبخند دشمن هرگز مغرور نشویم، فریب نخوریم، دشمن دشمن است و او از دستش بیاید ریشه ی ما را می کند، لبخندش هم فریب است و خدعه است و انسانهای مومن فراصت دارند، هوشیارند و گول دشمن را نمی خورند.

 

عذاب مضاعف، فریب لبخند

لذا در قرآن کریم در سوره ی مبارکه ی اسراء به پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم خطاب می کند که اگر تایید ما نبود، «وَ لَوْ لا أَنْ ثَبَّتْناکَ لَقَدْ کِدْتَ تَرْکَنُ إِلَیْهِمْ شَیْئاً قَلیلاً» (اسرا؛ ۷۴) اگر ما تثبیت نکرده بودیم، قلب تو را تو هم یک گرایش اندکی به این لبخندهای فریب کارانه نشان می دادی و اگر گرایش نشان می دادی چه می شد؟! «إِذاً لَأَذَقْناکَ ضِعْفَ الْحَیاهِ وَ ضِعْفَ الْمَماتِ» (اسرا؛ ۷۵) آن وقت عذاب و آن زیان و خسرانی که بر تو وارد می شد، مضاعف بر دیگران بود.

 

شما امت ممتازید، شما اماما للمتقین هستید، شما پیشگام مبارزات و بیداری های منطقه و جهانید شما باید بیشتر از دیگران دشمن را شناخته باشید و پایمردی ثبات و استقامت را شیوه ی خودتان قرار بدهید.

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ(۱) اللَّهُ الصَّمَدُ(۲) لَمْ یَلِدْ وَ لَمْ یُولَدْ(۳) وَ لَمْ یَکُن لَّهُ کُفُوًا أَحَدُ (۴)

 

 

اعوذ با الله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله رب العالمین وصل الله علی سیدنا ابالقاسم محمد و صل علی امیرالمومنین امام المتقین والزهراء البتول سیده النساء العالمین و الحسن والحسین سیدی شباب اهل الجنه و علی علی ابن الحسین و محمد ابن علی و جعفرابن محمد و موسی ابن جعفر و علی ابن موسی و محمد ابن علی و علی ابن محمد و الحسن ابن علی و الخلف الصالح القآئم بالحق امنائک علی عبادک

 

«اوصیکم عبادالله و نفسی بتقوالله»

در این خطبه ی دوم، با اینکه مطالب زیادی است و فرصت کمی است به طور فشرده به چند مطلب توجه می کنیم:

 مسئله ی اول بیست و دوم بهمن روز عزت اسلام و مسلمین و اعجاز ایمان پیروزی جنگ نرم جنگ معنویت در برابر تانک و توپ و مصداق بارز «کَمْ مِنْ فِئَهٍ قَلیلَهٍ غَلَبَتْ فِئَهً کَثیرَهً بِإِذْنِ اللَّهِ وَ اللَّهُ مَعَ الصَّابِرینَ» (بقره؛ ۲۴۹) [می باشد.] باذن الله، دنیای کفر و استکبار و قدرتهای منطقه، همه در حمایت از شاه و طاغوت و سلطنت آنها بودند؛ اما ملت ایران به رهبری رهبر پیامبر گونه شان، آن مرجع بزرگ، آن فقیه کم نظیر، آن حکیم و فیلسوف، آن عارف بی بدیل، آن عبد صالح خدا، امام خمینیرحمه الله علیه و من اتبع، توانست برای اولین بار بعد از نهضت پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم نهضت خودش را پیروز کند و راه ایی را در دنیا مطرح کند نه شرقی و نه غربی را در عینیت جامعه تجربه کند.

بیداری جهان اسلام را از همان جا کلید بزند و تخریب و از بین بردن کار مهمی است؛ اما بعد از تخریب ساختن بنای جدید با مبانی دینی و با مبنای حکومت اسلامی زدودن غبارهای سکولاریزم و آن القائاتی که اسلام ایمان کاری به زندگی ندارد، کاری به اقتصاد ندارد، اسلام حاشیه ای، همان اسلام امریکایی، همان اسلام منهای سیاست و حکومت و تدبیر، این را برای اولین بار در غیبت امام عصر ارواحنا فداه مقدمه ظهور امام زمان ارواحنا فداه ، پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم آمدند حکومت کردند، امیرالمومنین علیه السلام آمدند حکومت کردند و مردم به هوش نبودند، به ضرر مردم تمام شد. قرنها حکومت غیر الهی، حکومت شیطان، حکومت طاغوت، حکومت ظالم، حکومت سوء استفاده چی ها، حالا امام آمد، پرچم را بدست گرفت که وقع فی محله پرچم حکومت باید بدست علم و تقوا باشد.

حکومت اسلامی یعنی حکومت علم، یعنی حکومت تقوا، یعنی حکومت معنویت، یعنی حکومت فرهنگ، یعنی حکومت بر دلها، امام آمد این را در عینییت در چشمهای حیرت زده ی کاخ نشینان شرق و غرب به کرسی نشاند و ملتی را نه به عنوان اشخاص به عنوان یک جریان به عنوان یک تفکر پیشگام یک حرکت جدیدی قرار داد که به فضل الهی هم منطقه ی اسلامی دارد بیدار می شود و هم دنیا  این عدالت خواهی این جرئت در مقابل کاخ نشینان نترسیدن از اتم و اسلحه این کاری بود که امام جلو افتاد و مردم با فطرت های پاکشان دل به امام دادند و پیش رفتند و عجیب تر از آن «فَاسْتَقِمْ کَما أُمِرْتَ وَ مَنْ تابَ مَعَکَ» (هود؛ ۱۱۲) پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم همانطوری که ماموری استقامت کنی: «وَ مَنْ تابَ مَعَکَ» و این آیه را ملت ما تا به امروز به نحو احسن اجرا کردند، هم در بعد حفظ وحدت و هم پاسداری از ولایت و اطاعت از ولایت.

این عظمت این شکوه این اقتدار واین تشکل و این حکومت واقعا یکی از معجزات اسلام و قرآن کریم است.

لذا هم جای تبریک است و هم جای نثار و غفران و رحمت به روح امام بزرگ و بزرگوار که معجزه ی قرن را بحمدالله به ظهور رساند و ملت در این معجزه سهیمند، هم باید خدا را شکر کرد که الحمد لله «وَحْدَهُ‏ وَحْدَهُ‏ وَحْدَهُ‏ أَنْجَزَ وَعْدَهُ وَ نَصَرَ عَبْدَهُ وَ أَعَزَّ جُنْدَهُ وَ غَلَبَ الْأَحْزَابَ وَحْدَه‏» (مصباح المتهجد و سلاح المتعبد، ج‏۱، ص ۵۰، فصل فی سیاقه الصلوات الإحدى) وحده واقعا کار ، کار خدا بود اما این ملت شایسته بود که خدا این چنین عنایتی را شامل این ملت کند و هم باید از مردم تشکر کرد.

 

شکر نعمت باعث فزونی است(نعمت انقلاب)

ضمن شکر خدا و باید توصیه کرد که مردم خودشان بحمدالله همیشه پیشگامند از مسئولین در این جهت جلوترند حضور پر رنگ مردم در راهپیمایی یوم الله بیست و دوم بهمن هم شکر خداست «وَ إِذْ تَأَذَّنَ رَبُّکُمْ لَئِنْ شَکَرْتُمْ لَأَزیدَنَّکُمْ وَ لَئِنْ کَفَرْتُمْ إِنَّ عَذابی‏ لَشَدیدٌ» (ابراهیم؛ ۷) هم شکر نعمت انقلاب است، نعمت اسلام است، نعمت حکومت دینی است، نعمت این همه معنویت این همه مجالس  با روح و این همه پیشرفت های در ابعاد مختلف صنعتی علمی هسته ای ماهواره ای پزشکی واقعا معجزه است، حیرت آور است.

در ابعاد مختلف این انقلاب چه کرد، خدا می داند قابل وصف نیست، در هیچ هنری نمی گنجد ابعاد این انقلاب به قدری وسیع است گویا خود پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم ظهور کرده با آن وضعیت وخیم نابسامان را متحول کرده و یقینا ادامه ی همان راه است این جشن ملی با شکوه که همه ساله مردم سالگرد تولد نظام جدیدشان را جشن می گیرند و به صورت راهپیمایی در تمام کشور حماسه می آفرینند این از امتیازات انحصاری ملت شریف ماست و مدالی بود که نائب امام زمان، مرجعمان در خطبه ی گذشته دادند.

مهمترین امتیاز انقلاب ما این بود که در این مدت نهادینه شده خود مردمند صاحب انفلاب خود مردمند صاحب خون های شهدا خود مردمند، پرچم ولایت را خود مردم به اهتزاز در آوردند، لذا با خونشان و وجودشان عجین است و دشمن هر کار کرده که این روز را کم رنگ کند از فتنه گرها خواستند یک روز دیگر مطرح کنند ولی هر چه خواستند کم رنگ کنند پر رنگ تر شده و من مطمئنم این ملت خدا جو با این دینی که دارند با این وفایی که دارند با این احساسی که نسبت به انقلاب خودشان را از انقلاب می دانند، انقلاب را از خودشان و حاصل خون شهیدانشان می دانند، امسال نه تنها کم رنگ تر از سالهای قبل نخواهد بود، پر رنگ تر، باشکوه تر، کیفی تر و با عظمت تر خواهد شد انشاالله.

 

خواص حضور حماسی مردم

این حضور حماسی خدا پسند، امام زمان شاد کن شما، چند خاصیت خواهد داشت:

یک پیامش پیام بی اثر بودن پیام دوم پیام استقامت و پیمان عمیق شما با خون شهیدانتان و رهبری فقید و رهبری موجودتان است و پیام سوم همت بلند شما در ادامه ی این راه تا رسیدن به قله ی پیروزی پیام چهارم این پیوند نسل و نسل چهارم انقلاب است؛ با انقلابشان امام را ندیدند، جبهه را ندیدند، امروز وقتی یک دانشمند هسته ای ما شهید مصطفی عزیز ما به درجه ی شهادت می رسد، این دانشجویان ما یک تعارف نیست، یک تشریفات نیست، یک امر آیینی نیست نامه نوشتند و از خدا هم می خواهند که در جای جای دانشگاههای ما از این نمونه فراوان است که اینها تغییر رشته بدهند و به قربانگاه بیایند و برای پیروزی در صحنه ی علمی و تامین استقلال اقتصادی و علمی و سیاسی حاضرند، جان خودشان را بدهند.

 

 

استمرار انقلاب در جوانان، معجزه عصر ما

این جزء معجزاتی است که در عالم همیشه ما می بینیم. در یک جا مقطعی انقلابی ها شعارهای انقلابی می دهند؛ ولی به نسلهای بعد که رسید فراموش می شود، هم شعار عوض می شود، هم شعور از بین می رود؛ اما این شعور شعله کشیده و شعارها هر روز رونق تازه ی عملی پیدا کرده است.

 

نکته سوم قدردانیست از این پیشرفتهای علمی محیرالعقول که زمینه ی توضیحش و بازگو عدد و ارقامش در این مقطع کوتاه نیست.

 

اما مسئله ی بعدی مسئله ی توجه به انقلابهای منطقه است در پیروزی انقلاب سالگرد بیداری اسلامی منطقه ی ماست و این هم برای ما جای مباهات و افتخار و جای شکر است که در این مدت کوتاه چهار طاغوت که هر چهار طاغوت وابسته ی به دنیای غرب بودند و دنیای غرب طرفدار انقلاب نیست. طرفدار آراء مردم و مردم سالاری نیست. دیکتاتورها را از جانب خودش در آنجا نشانده و از همه ی آنها تا می توانست نگه دارد حمایت کرده؛ ولی علی رقم حمایتهای بی بدیل دنیای غرب و دنیای استکبار چهار طاغوت سرنگون شدند و ما این را نشانه استمرار این معنا و عرض می شود خاموش نشدن این شعله تا آخر می بینیم.  

به ملتهای بیدار عرض می کنیم همانطور که مبدا الهام این انقلابهای شم ایران بوده ملت ایران و نظام اسلام پشت سر شماست و از شما حمایت می کند خصوصا مردم مظلوم بحرین که در این یک سال علیرغم همه ی کشتارها و شکنجه ها دستگیریها سرکوبها نه تنها از پا ننشسته اند که هر روز جدی تر از روز قبل شعار سرنگونی نظامشان و تغییر وضع را می دهند و ما می دانیم که «وَ أَنْ لَوِ اسْتَقامُوا عَلَى الطَّریقَهِ لَأَسْقَیْناهُمْ ماءً غَدَقاً» (جن؛ ۱۶)

 

انتخابات اسفند

و اما آخرین مسئله؛ مسئله ی انتخابات اسفند ماه است که در پیش داریم مسئله ی انتخابات هم مورد تاکید و امر دینی ماست تکلیف است حفظ انقلاب حفظ نظام امام فرمود از اوجب واجبات است، امام در عمق جان این مردم جا گرفته است در وصیت نامه سیاسی الهی شان مشارکت مردم را به جد از امتی که از این امت راضی رفت، دعاگو رفت، امیدوار و دلگرم از این عالم با شما خداحافظی کرد؛ مطمئن بود که شما حافظ نظامید و نگهبان این انقلابید. حضور شما در بیمه کردن انقلابتان و نظامتان نقش اول را دارد، به علاوه نشان خواهد داد که دشمن هر قدر که فشارش بر ما بیشتر بشود ما هم مقابله مان با دشمن جدیتر خواهد شد، به علاوه ما با این فشارها ساخته شدیم تحریم چیز جدیدی نیست، تهدید به جنگ چیز جدیدی نیست، مگر شما جنگ نکردید؟ جنگ را به ما تحمیل نکردید؟ حالا که بلوک شرق با شما نیست، آن روزی که شما آتش بر سر ملت ما ریختید، تمام دنیا یک طرف بود و ملت نشان داده که با این مشکلات می تواند مقاومت کند و دست و پنجه نرم کند و هرگز این ملت ما از پا نخواهد نشست.

 

اما چند توصیه

  1. اولا به فضل الهی وقتی روز انتخابات می خواهید به سر صندوقها بروید با وضو بروید، حضور در صحنه ی جهاد است، رفتن به سنگر است، دفاع از دین و کیان خودتان است، قربه الی الله بروید، با وضو بروید، با نیت پاک بروید.
  2. مطلب دوم اینست که توجه داشته باشید کسانی که هزینه های سنگین می کنند، اسراف در تبلیغات می کنند، خود این نقطه ی منفی است، نشان می دهد که اینها امین شما نخواهند بود و اگر دستشان به بیت المال رسید آنجا هم همین ریخت و پاشها را برای پیشرفت خودشان خواهند داشت.

دوم کسانی که به ارباب قدرت و ثروت با پول آنها، با حمایت ارباب قدرت آنه،ا میدان داری می کنند؛ وقتی آنها نماینده شوند نماینده ی شما نخواهند بود، نماینده ی پول دارها و صاحبان قدرت خواهند بود.

  1. نکته ی سوم توصیه به خود نامزدهای انتخاباتی است که اینها اخلاق اسلامی را با اصل «إِنَّمَا بُعِثْتُ‏ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ‏ الْأَخْلَاق‏» (بحار الأنوار (ط – بیروت)، ج‏۱۶، ص ۲۱۰،  باب ۹ ، مکارم أخلاقه و سیره و سننه) هدف بعثت اخلاق بوده است. اخلاق را رعایت کنند، خودشان را اثبات کنند، ولی رقیب هایشان را تخریب نکنند، این کار گناه است، ایزاء است، ظلم است و آلوده کردن اذهان است و بدعتهای بد و طبعیت از دنیای غرب است چه می شود رقیبی از رقیب خودش تعریف کند؟ نقاط امتیاز او را بگوید تا مردم افتخار کنند که ما چه کسانی را می خواهیم به مجلس بفرستیم که اینها نه تنها حسد ندارند، نه تنها انحصار طلب نیستند، بلکه در یک کسی ولو رقیب شایسته ای را می بینند از او هم حمایت می کنند.
  2. مسئله ی چهارم هشدار است؛ اینها یی که رعایت نمی کنند و انتخاب خودشان را در گرو تخریب دیگران می بینند یا تخریب نظام یا وعده های بیخودی برای اینکه یک مشت ضد انقلاب را دور خودشان جمع کنند، می آیند نقاط منفی را با ایجاد بد بینی در میان مردم می کنند، من خدمت دبیر محترم شورای نگهبان استاد بزرگوارمان حضرت آیت الله جنتی همین نکته را مطرح کردم و از ایشان اجازه گرفتم که اگر کسانی در مسیر انتخابات در تبلیغاتشان نظام را تخریب کنند یا اخلاق جامعه را هدف بگیرند و به فساد بکشند، ایجاد فتنه کنند، ایجاد نا امنی کنند.

آیا بنده این هشدار را بدهم که شورای نگهبان ممکن است با این ها برخورد جدی بکنند و عدم صلاحیتشان را یا ابطال ایشان را جدی بگیرد؟ فرمودند بله! این احتمال منتهی نیست؛ انشا الله همین طور هم خواهد شد .

و جمله ی آخر من قبل از دعا این است که ما این انقلاب را پدیده ی الهی می دانیم وجوده لطف و تصرف لطف آخر امام زمان ما ارواحنا فداه وجود نازنینشان برای عالم امکان و برای ما لطف است و قولهای هم به ما داده اند «وَ إِنَّا غَیْرُ مُهْمَلِینَ لِمُرَاعَاتِکُمْ وَ لَا نَاسِینَ‏ لِذِکْرِکُمْ» (الإحتجاج على أهل اللجاج(للطبرسی)، ج‏۲، ص ۴۹۷، ذکر طرف مما خرج…) حضرت فرموده اند ما شما را رها نمی کنیم، شما ما را دارید و ما شما را از یاد نبرده ایم و در موقعی که لازم باشد تصرف در دلها تا به امروز بوده، یقین دارم در صحنه ی بیست و دوم بهمن و در صحنه ی انتخابات همان تصرف ولایی و تکوینی امام زمان ارواحنا فداه که تاکنون قلبهای شما اسیر آن حضرت است با یک نگاهی عظمت دیگری را شما در تاریخ رقم خواهید زد. انشاالله

 

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

قُلْ أَعُوذُ بِرَبّ‏ِ النَّاسِ(۱) مَلِکِ النَّاسِ(۲) إِلَهِ النَّاسِ(۳) مِن شَرِّ الْوَسْوَاسِ الخَْنَّاسِ(۴) الَّذِى یُوَسْوِسُ فىِ صُدُورِ النَّاسِ(۵) مِنَ الْجِنَّهِ وَ النَّاسِ(۶)

 

 

دعا و نیایش

دعا مستجاب است انشاالله، ما یک امیدی اطمینانی اخلاصی این دستهایتان را به بارگاه خدای خودتان باز کنید این دست را باز می کنیم خدا که بالا و پایین ندارد که، خدا همه جا با ما هست، اینطور نیست که خدا بالا باشد، معنی اش این است که خدایا میبینی دستهای من خالیست، دست خالی آودیم.

نسئلک و ندعوک بسمک العظیم الاعظم یا الله  یا ارحم الراحمین یا غیاث المستغیثین

الها لباس ظهور بر قامت زیبای امام زمان ما ارواحنا فداه بپوشان!

دولت حقه جهانی حضرت مهدی ارواحنا فداه را در زمان ما قرار بده!

الها ملت ما را تا ظهور با سرافرازی و پیشرفت مستدام بفرما!

رهبر فرزانه و عزیز ما را تا ظهور حضرت مهدی با عزت با کفایت با کرامت در هدایت کشتی انقلاب معیدا مستدام بفرما!

روح بلند امام و شهدا و گذشتگانمان را از ما شاد بگردان!

حوائج همه مومنین و این جمع برآورده بفرما!

مرضا لباس عافیت به تنشان بپوشان!

نعمت صحت، نعمت امنیت، نعمت استقلال وعزت نعمت پیشرفت، نعمت پرچمداری فقیه عادل را که خود به ما به قیمت شهیدانمان مرحمت کردی وخون شهیدانمان در این مسیر هزینه شد تا به این نعمت رسیدیم، خدایا تو را به خون شهدا و سید الشهدا علیه السلام قسم می دهیم از ما زبان نیاور، توطئه های بیگانگان را به خودشان برگردان!

مردم ما را در صحنه های آزمایش بخصوص آزمایش انتخابات بیش از پیش موفق و ممتاز قرار بده!

آنچه خواستیم و نخواستیم مورد لطف و عنایت و کرم توست به ما مرحمت بفرما!

غفرالله لنا و لکم

السلام علیکم و رحمه الله


 

[۱] سوره طه