- ثقلین - http://thaqalain.ir -

نمازجمعه اسفند
یازدهم اسفندماه 1391

السلام علیک یا بقیه الله عج الله تعالی فرجه الشریف

سلام علیکم و رحمه الله

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

بسم الله رحمان رحیم

رَبّ‏ِ اشْرَحْ لىِ صَدْرِى(۲۵) وَ یَسِّرْ لىِ أَمْرِى(۲۶) وَ احْلُلْ عُقْدَهً مِّن لِّسَانىِ(۲۷)

یَفْقَهُواْ قَوْلىِ(۲۸)[۱]

الحمدلله رب العالمین کما هو اهله الصلاه علی خاتم رسله و افضل انبیاء طبیب نفوسنا ابوالقاسم محمد اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و آله المعصومین ، صیما مولانا بقیه الله کهف الحصین و قیاص المضطر المستکین و مرجع الحاربین بقیه الله فی العلمین ارواحنا فداه و عجل الله فی الفرج و سهل الله ظهور و رزقنا الله رویته و خدمته و رضاه و رعفته و العن علی اعدائهم اجمعین

 

«اوصیکم عبادالله بهتقوی الله» شما بندگان صالح خدا را و خودم را، به رعایت حریم حق، به اهتمام به واجبات و حساسیت در پرهیز از گناه توصیه می‌کنم.

 

اهل بصیرت

وعده خدا حق است اهل تقوا اهل بصیرتند. «إِنْ تَتَّقُوا اللَّهَ یَجْعَلْ لَکُمْ فُرْقانا» (انفال؛ ۲۹) کسانی که در زندگی گرفتار اشتباهات می‌شوند و خودشان را در دنیا و آخرت تباه می‌کنند، معلول بی تقوایی است، کسانی که همیشه رضای خدا را در زندگی نصب العین خودشان دارند، خدا راهنمای آن‌هاست و به آن‌ها نوری می‌دهد که اشتباه نکنند، نلغزند و سقوط نکنند.

در خطبه اول بحث قبله مطرح بود و آیات ۱۴۲تا ۱۵۰ سوره مبارکه بقره در این امر لطایفی دارد.

«اعوذ باالله من الشیطان رجیم سَیَقُولُ السُّفَهَاءُ مِنَ النَّاسِ مَا وَلَّئهُمْ عَن قِبْلَتهِِمُ الَّتىِ کاَنُواْ علیهقُل لِّلَّهِ الْمَشْرِقُ وَ الْمَغْرِبُ یهَْدِى مَن یَشَاءُ إِلىَ‏ صِرَاطٍ مُّسْتَقِیمٍ(۱۴۲) وَ کَذَالِکَ جَعَلْنَاکُمْ أُمَّهً وَسَطًا لِّتَکُونُواْ شهَُدَاءَ عَلىَ النَّاسِ وَ یَکُونَ الرَّسُولُ عَلَیْکُمْ شَهِیدًا(۱۴۳)

خداوند متعال ابتدا واکسینه می‌کند، بندگانی را که علاقه دارند سالم زندگی کنند؛ و پیشاپیش مشکلاتی را در مسیر دارنداین ها را اطلاع می‌دهد تا مومنین در سنگر خودشان تاکتیک‌های مناسبی را برای دفع مشکلاتی که عارض می‌شود، احراز کنند.

«سَیَقُولُ السُّفَهَاءُ» پس هنوز نگفته‌اند، ولی وقتی قبله تغییر بکند این‌ها ساکت نخواهند نشست، اینکه سفیه هستند از چند جهت سفاهت اشخاص از این قماش روشن می‌شود:

یکی اینکه بنده در برابرمولا، جاهل در برابر عالم، نا بلد در برابر بلدچی، بخواهد خودش را صاحب نظر بداند وجود نازنین پیغمبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: «انتم کل مرضا والله تعالی» که طبیب مثل شما بندگان خدا مثل بیماران است و مثل خدا مثل طبیب است البته خدا طبیب است همه چیز از ناحیه خداست.

شفا، درمان، سلامتی همه چیز مال خود اوست، خدای حکیم هر حکمی درباره بندگانش مقرر کند، حکم او حکم درمانی است، حکم نجات بخش است، حکم بر اساس مصالح بنده است، اسراری دارد که اگر بنده تحمل کند صاحب سر الله می‌شود و منتفع می‌شود.

خیلی از حوادث، رخدادها، یا بعضی از احکام مثل حکم جهاد، حکم مقاومت، حمک صبر تلخی‌هایی دارد ولی «وَ عَسى‏ أَنْ تَکْرَهُوا شَیْئاً وَ هُوَ خَیْرٌ لَکُمْ» (بقره؛ ۲۱۶) مسئله تغییر قبله به دست خداست و چه مصالحی و چه حکمت‌هایی و چه اسراری دارد، بنده بداند یا نداند، سر و کارش با خدای حکیم است؛ بنابر این یک بیمار سر و کارش با طبیب است، هرچه ناز کند، هرچه اعتراض کند و زیر بار نسخه طبیب نرود؛ دلیل بر سفاهت است.

همه احکام اسلام؛ در مورد بانوان، در مورد قشرهای مختلف، چون خودش آفریده و از روی حکمت و علم خلق کرده و نیازی و نفعی در این احکام ندارد، همه باید در برابر احکام الهی مشتاق باشند که او حکم به ما بدهد و او طبابت ما را به عهده بگیرد. اگر چنین دیدی در زندگی پیش بیاید، شعار «هر چه از دوست رسد نیکوست»، زندگی را برای انسان همیشه گوارا می‌کند.

نکته دوم درباره سفاهت آن‌ها این است؛ قبلا که قبله به سمت بیت المقدس بود، به سوی صخره بود، اعتراض می‌کردند. می‌گفتند این تازه به دوران رسیده‌ها، سامانی ندارند، فرهنگی ندارند، قبله‌ای ندارند، این‌ها رو به قبله ما هستند؛ حالا هم که قبله تغییر کرده، همان‌هایی که به آن طرف اشکال می‌کردند، به این طرف هم اشکال می‌کنند.

نق زدن یک بیماری است

عده‌ای در جامعه بیمارند، اصلا کار آن‌ها نق زدن، گیر دادن، اعتراض کردن، نیش زدن و طعنه زدن است، آدم عاقل اینگونه نیست، آدم عاقل آرامش را دوست دارد، روح آرامی دارد و کسانی که باطن آرام و روح آرام و دل آرامی دارند وجود این‌ها برای آدم منشا آرامش و منشا نورانیت است.

کسانی که در درون خودشان عقده دارند، زخم دارند، تیرگی دارند و این عقده ها،منشا نا آرامی در وجودشان ریشه گرفته است، این‌ها بنایشان بر این است که کار خیری هم که انجام بدهید، راضی که نخواهند بود، بلکه اعتراض هم می‌کنند.

لذا افرادی در جامعه به عنوان یک جاسوس، به عنوان یک نفوذی دشمن، ستون پنجم دشمن می‌آیند در مسیر کار پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم همیشه کارشان ایجاد شبهه بود، ایجاد وسوسه بوده و بر هم زدن آرامش بوده در امت اسلامی و انقلاب ما هم گروهی آن حاشیه نشستند، هیچ وقت به انقلاب کمک نکردند؛ و اگر هم کمک کردند، کمک تجارتی کردند که به نوایی برسند. این‌ها هستند که همیشه هر قدم مثبتی در جامعه برداشته شود، گیر می‌دهند و اعتراض می‌کنند.

توصیه ما به همه بندگان صالح خدا در درون خانه‌ها، به خانم‌ها، به اعضای خانوادهایی است که با یاد خدا خودتان را آرام کنید، از عقده‌های درونی خودتان را نجات دهید، خدا را در زندگی خودتان سرنوشت ساز بدانید خدای مقتدر دانا را با خودتان همراه ببینید و نشود که روح و قلب شما همیشه تحت فشار باشد، چون فشار درونی دارید، دیگران را شما تحت فشار قرار دهید، به هر چیزی اعتراض بکنید، با هر بهانه‌ای داد شما بلند شود، این نشانه‌ی عقلانیت نیست، این منطق نیست بلکه این نوعی سفاهت و کم درایتی است.

 

معنای سفاهت

سفیه یعنی کسی که سبک است با هر بادی می‌لرزد، اما عاقل عقال دارد، خودش را به یک جایی بسته است، تکیه گاه دارد، به زودی از کوره در نمی‌رود. حلم را، بردباری را، حوصله را، رعایت زمان را، این‌ها را در نظر داشته باشیم، زندگی هامان از یک آرامش ایمانی ان  شاء الله بهره بگیرد. ببینیم در روز به چند نفر آرامش تزریق کردیم، چند نفر را ناراحت کردیم، افسرده کردیم، خبرهای بد دادید شایعات را به این و آن رساندید چه چیزی گیر خودتان آمد چه مشکلی را حل کردید؟

مرتب در روزنامه‌ها، با تیترها با قلم‌های نیش دار، همه ی قلوب را جریحه دار کردند. عده‌ای را نگران کردند، خداوند متعال این‌ها را نمی‌پسندد، رضای خدا در آن نیست که ما جامعه‌ی ناآرام و ناراحت داشته باشیم، رضای خدا در این است که اگر کمکی می‌توانیم به هر کسی کمکی بکنیم و اگر کمکی از ما ساخته نیست بار نشویم، ایجاد نگرانی و یاس در جامعه نکنیم که این کار، کار شیطان است و کسانی که این کاره هستند، شیطنت دارند و شیطان در سفاهت و حماقت خودش [الگو و پیشتاز است.]

در این همین بحث که شش هزار سال عبادت خودش را، با یک لحظه تکبر همه را بر باد داد، به این موجود شرور که احمق بوده و دلش می‌خواهد همه عقلا را به وادی سفاهت و بی منطقی بکشد و کسانی که در مسئله قبله به هر دو طورش ایراد کردند، روحشان اینگونه بود؛ روح پرخاشگری، روح اعتراض، روح ایجاد ناآرامی دارند، این‌ها را خداوند متعال تحت عنوان سفها ازشان یاد کرده است.

اعوذ به الله من الشیطان الرجیم

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

قُلْ أَعُوذُ بِرَبّ‏ِ الْفَلَقِ(۱) مِن شَرِّ مَا خَلَقَ(۲) وَ مِن شَرِّ غَاسِقٍ إِذَا وَقَبَ(۳) وَ مِن شَرِّ النَّفَّثَاتِ فىِ الْعُقَدِ(۴) وَ مِن شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ(۵)

 

 

 

اعوذ به الله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدالله رب العالمین و صلاه و سلام علی خاتم المرسلین وآل المعصومین اللهم صل و صله علی سید النبیا و اشرف المرسلین به ابل قاسم المحمد الله هم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و علی سید اوصیا امیر المومنین علی بن ابی طالب علی فاطمه الزهراسیده النساء العالمین و علی سبه الرحمه و سید اشباب اهل الجنه الحسن و الحسین علی ائمه علی بن الحسین و محمد بن علی و جعفر بن محمد و موسی بن جعفر علی بن موسی و محمد بن علی و حسن بن علی و الخلفه صالح القائم به الامر حججک علی عباده و عمنائک فی بلادک

 

«اوصیکم به تقوالله» خودم و شما بزرگان را، شما دعوتی‌های خدا را، شما افرادی که کلیم خداوند هستید، در نمازها با خداوند سخن می‌گویید و خداوند اجازه‌ی صحبت با خودش را به شما داده است، شما برجستگان را به رعایت تقوا و پرهیز از گناه به زدودن رزایل اخلاقی، به نجات خودمان و خودتان از آتش غیر قابل تحمل جهنم به ترس از محرومیت از بهشت توصیه می‌کنم.

مطالبی که در این خطبه تناسب دارد زیاد است که چند مطلب را به به اختصار تقدیم می‌دارم.

نکته اول ماه ذی قعده الحرام است و ماه هجرت موسی علیه السلام به سوی وصال خدا و خلوت با حق تعالی است «و اعَدْنا مُوسى‏ ثَلاثینَ لَیْلَهً وَ أَتْمَمْناها بِعَشْرٍ فَتَمَّ میقاتُ رَبِّهِ أَرْبَعینَ لَیْلَهً» (اعراف؛ ۱۴۲) یک چله ای را حضرت موسی علیه السلام از غیر خدا دست شست و همه وجودش در این چهل روز برای خدا بود و به نتیجه رسید و جلوه‌ی الهی را دید.

در این چله ی موسویه مناسب است که اگر ما اهل چله و ریاضت و سیر سلوک نیستیم برای خدا این چله گناه را مورد دقت قرار بدهیم، با حساسیت گناه را از خودمان دور کنیم، اگر چهل شبانه روز توانستیم دورغی نگوییم، دلی را نیازرده باشیم، عصبانیت بی جا ابراز نکرده باشیم، تکبر بیجا، حسدی در خودمان بروز ندهیم، غیبت کسی را نکنیم و مردم آزاری نکنیم، این یک پیروزی است، حرکت به سوی چیزی است که حاجی‌ها دارند می‌روند و روز عید قربان بعد از حضور در عرفات و استشمام بوی حضرت مهدی ارواحنا فداه در آنجا در روز عید قربان به قربانگاه می‌روند و سر نفس اماره را ذبح می‌کنند و آزاد برمی گردند اگر توانستیم ما هم کاری بکنیم که در عید قربان قربانی ما قبول بشود و تزهیه و فدایی کرده باشیم.

مطلب دوم که جزء مطالب مهم روزگار ماست این هتاکی، این جسارت، این خباست، این رذالت، این دردمنشی، این بی قانونی، این نامردمی که مدتی است این دنیای غرب این جهان سلطه از بروز اسلام، نشر اسلام، گسترس اسلام، بیداری اسلامی انقلابی را که قرآن و اسلام ایجاد کرد و دست شرق و غرب را قطع کرد و روح استقلال و خودباوری در ملت‌ها تزریق کرد؛ دشمنان اسلام که از دیر باز معاند بودند و از هیچ جنگی و توطئه‌ای علیه پیغمبر و علیه قرآن و دینش تا به امروز دشمنانش از روزی که اسلام متولد شده، تا به امروز دریغ نکردند.

 

جنایت علیه پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم

این بار در میان حقوق بشر مدعیان دفاع از آزادی مرتکب جنایتی هولناک می‌شوند، به این جنایت به کسی است که خدا او را شاهد «إِنَّا أَرْسَلْناکَ بِالْحَقِّ بَشیراً وَ نَذیراً وَ لا تُسْئَلُ عَنْ أَصْحابِ الْجَحیمِ» (بقره؛ ۱۱۹) سالار انبیا هستند، مهر اعتبار به تمام پیغمبران گذشته است، خدشه‌ای به این پیغمبر مخدوش کردن پرونده‌ی نبوت است و اهانت به همه انبیای سلفه است، از آدم ابوالبشر، همه صد و بیست و چهار هزار پیغمبر، فلسفه حرکتشان آماده سازی جهان برای پذیرش نور پیامبر خاتم محمد صلی الله علیه وآل و سلم بوده است.

اگر پیغمبر ما صلی الله علیه و آله و سلم نبود و اگر قداست دین ایشان نبود و اگر کتاب معجزه جاویدش نبود، حقانیت موسی و عیسی علیهم السلام از کجا اثبات می‌شد؟ چه دلیلی دارند، این کتبی(تورات و انجیل) که در دست آن‌هاست، همه مخدوش است، غیر قابل تحمل برای عقلای علم است، اعتبار به موسی و عیسیعلیهم السلام هم به اعتبار قرآن ما است، به چنین شخصیتی اهانت کردن، اهانت به بشریت است.

خیلی از اندیشمندان دنیا، با این که مسلمان نیستند، راه نجات را تنها راه پیغمبر می‌دادند. این انقلابیون هند و کشورهای دیگر، ببینید که چه تعظیم‌ها و تکریم‌ها [می‌کنند.] پیغمبر ما صلی الله علیه و آله و سلم انسانیت است، رافت است، مهربانی است، ایثار است، همه خوبی‌هاست پیغمبر ما صلی الله علیه و آله و سلم. به چنین شخصیتی اهانت کردن، اهانت به همه مقدسات، اهانت به همه خوبی‌ها، اهانت به همه‌ی مهربانی‌ها و دوست داشتن‌ها در عالم است و خدای متعال غیور است: «فَسَیَکْفیکَهُمُ اللَّهُ وَ هُوَ السَّمیعُ الْعَلیمُ». (بقره؛ ۱۳۷) خدا قول کفایت به پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم داده است.

آنچه را که در واکاوی این جنایت منشاء و انگیزه‌ی چنین جنایت هولناکی [می‌توان] گفت، دو سه نکته [است، البته] نکات زیادی است، ولی در این فرصت دو سه نکته عرض می‌کنم:

یکی این که «الْخَبیثاتُ لِلْخَبیثینَ وَ الْخَبیثُونَ لِلْخَبیثاتِ وَ الطَّیِّباتُ لِلطَّیِّبینَ وَ الطَّیِّبُونَ لِلطَّیِّباتِ» (نور؛ ۲۶) این‌ها اساسا با پاکی با قداست با عدالت با رافت و مهربانی تضاد دارند، وجودشان یک حالت سبوعیت، یک حالت دریدن و بریدن و خرد کردن و غلبه و دندان تیز کردن و چنگ و دندان نشان دادن، [دارند.] دنیای استکبار دنیای جنگل است، دنیای جنگ و توحش است؛ و از آن روزی که این‌ها قدم به عرصه گذاشتند، ملت‌ها را خوردند و زیر پا له کردند. پیغمبر ما پیغمبر نجات، پیغمبر عاطفه‌هاست، پیغمبر رحمت اللعالمین است، این تضاد ذاتی اقتضای چنین شرارتی را دارد.

دوم پدیده‌ی انقلاب اسلامی است که انقلاب پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم و انقلاب اسلامی است در ایران یک تجربه‌ی موفقی بود؛ تا مدتی این‌ها سرگیجه داشتند، با اینکه از روز اول متوجه خطر بودند؛ جنگ را بر ما تحمیل کردند؛ از هر راهی آمدند که این نور پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم را درآن جا خاموش کنند، اما نه تنها نتوانستند خاموش کنند، امروز شاهد رشد انقلاب اسلامی ما در ابعاد سیاسی، در ابعاد نظامی، در ابعاد فرهنگی، در ابعاد بین المللی، نفوذ در قشر جوان، تسخیر دل‌ها، سنگر پیدا کردن در دل کشورهایی که مستکبرین در آنجا حکومت می‌کنند، توسعه مساجد، این را دیدند و خشمشان افزوده شد و در طول این یک سال و اندی بیداری اسلامی که مرزها را این بیداری اسلامی در ایران درنوردید؛ و در منطقه چندین مزدوری که آن‌ها خودشون آنجا سرکار گذشته بودند، با این بیداری انقلابی از دست دادند.

نکته بعدی هم این عزتی که ایران، ایران اسلامی نظام اسلامی در این مسئله‌ی اجلاس سران غیر متعهدها، اوج خودش را، نفوذ خودش را، فراگیری و جهانگیری خودش را، و این انزوای آن‌ها را بر ملا کرد، این‌ها دیگر بر نتابیدند و لذا دست به جایتی هولناک زدند؛ اما خدا وعده داده و وعده خداوند حق است: «هُوَ الَّذی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدى‏ وَ دینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَى الدِّینِ کُلِّهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ» (توبه؛ ۳۳)

ما از اینکه این‌ها نه تنها نتیجه‌ای نگرفتند؛ بلکه یک بنزینی بود، نفتی بود بر آتش، خشم امت سلامی در سراسر جهان اسلام ریختند و امت ما را یکپارچه کردند و جبهه مقابله با استکبار را متشکل کردند و این جوشش و این خروش و این امواج خروشان و این توفان سهمگینی که در اقسا نقاط کشور اسلامی است، ایجاد شد و می‌رود که تار و پود این‌ها را در هم بشکند و برای همیشه این‌ها را از کرده‌ی خوشان پشیمان بنماید.

نکته مهمی که در این قضیه روشن شد این‌ها ایران را به جرم طرفداری از تروریسم و به جرم هسته‌ای شدن و نگرانی بر امنیت منطقه مورد هجوم قرار می‌دادند و حالا معلوم شد، که دعوا بر سر چه چیزی بوده است این‌ها با اسلام عناد دارند و همینطور که رهبر عزیز ما مکرر فرمودند مسئله‌ی هسته‌ای بهانه است و این‌ها کاری به هسته‌ای ندارند، پاکستان هسته‌ای است، هندوستان هسته‌ای است، اسرائیل بدون پایبندی به هیچ اصلی، به انسانیت و قانون آن همه کلاهک‌های هسته‌ای دارد، کاری به این‌ها ندارد که، این‌ها از اسلام وحشت دارند.

این‌ها از جوانان مؤمن وحشت دارند و می‌ترسند نسل جوان از ما الگو بگیرد و این‌ها را در انزوا قرار دهند و به کوری چشمشان نسل جوان در تمام دنیا، خصوصا در ایران اسلامی به صحنه آمده و در عرصه‌های مختلف می‌رود که حاکمیت مطلق انقلاب را در دنیا ببیند.

حال که به فضل الهی این تهدید اینها به فرصت خود به خود تبدیل شده و یک جوشش فطری و طبیعی از عمق جان مردم در تمام کشورها برخاسته است و یک طوفانی سهمگینی به راه افتاده باید بدانیم که این‌ها دارند ما را امتحان می‌کنند.

این‌ها نقشه‌های شومی پس پرده دارند و با این تو دهنی چند روز کار به نتیجه قطعی نمی‌رسد، لذا توقع ما از همه‌ی حکومت‌های کشورهای اسلامی و ملتهای به پا خواسته و بیدار شده این است که این جریان موج و این طوفان بر خواسته را نگذارند خاموش شود.

از مجامع بین المللی با فشارهایی و ابزارهایی فشارهایی که می‌توانند وارد کنند بخواهند تا آن‌ها فشار بیاوردند، کنفرانس اسلامی باید جلسه فوق العاده تشکیل دهد با اقدامات عملی جدی، مگر می‌شود مسلمان حتک حرمت بر پیغمبر خودشصلی الله علیه و آله و سلمکه از جانش و از همه چیزش عزیزتر است، پیغمبر ما صلی الله علیه و آله و سلم ناموس خداست، ما تعرض به ناموس خود را نمی‌توانیم، تحمل کنیم تا تعرض به ناموس الهی.

لذا توقع ما از مجامع حقوقی از مجامع بین المللی خصوصا کنفرانس اسلامی از نخبگان، از عالمان، از دانشگاهیان، از حقوقدانها، از ارباب جراید و از ارباب قلم و هنر این است که در این صحنه جواب کوبنده و موثر و سرنوشت ساز را در برابر این جنایت تدارک ببینند.

مسئله بعدی این مسئله تاسف بار قطع نامه‌ی آژانس حکام آژانس علیه نظام اسلامی ایران است.

واقعا این‌ها مایه شرم است، یک عده‌ای که فلسفه وجودیشان در اصل این است که امور را در مسیر قانون قرار بدهند و ایران در تمام این مدت تمام امکانات هسته‌ای صلح آمیز خودش را زیر دوربین‌های این‌ها قرار داده و این‌ها هر وقت خواستند بازرسی برایشان آزاد بوده و از همه امکانات ما بازرسی‌های لازم و فوق ضروری را انجام دادند.

این از یک طرف خودشان می‌دانند، دنیا هم می‌داند و امر واضحی است و مکررا خودشان اعلام کردند که ما به امر نظامی دست نیافتیم، هیچ دلیلی بر این معنا ندارد و از طرف دیگر می‌دانند که ملت ما و دانشمندان هسته‌ای ما زیر پرچم رهبری هستند که این رهبر روح همه ملت است و این بنگاه‌های علمی ما هستند و رهبر ما به عنوان یک مرجع تقلید و به عنوان یک فقیه فتوا داده بر حرمت سلاح‌های هسته‌ای، بنابراین ما از نظر اعتقادی و از نظر فقهی ملزم به رعایت فتوای رهبر و مرجع خود هستیم و شعارمان این است که هسته‌ای صلح آمیز برای همه و هسته‌ای نظامی برای هیچکس.

ما از اول این شعار را داده‌ایم، فکر می‌کنند ما با این تحریم‌ها، با این فشارها، با این قطع نامه‌ها، با این تحریم‌ها عقب نشینی می‌کنیم، یک مقطعی عقب نشینی شد، آمدید پلمپ کردید و به درجات پایین هم رضا ندادید، ملت ما به صحنه آمده‌اند، رهبر دلاور ما، رهبر شجاع ما، رهبر فرزانه‌ی ما خودش دخالت کرد و مردم متوجه حقوق حقه‌ی خودشان شدند و سال‌هاست، شعار می‌دهند که هسته‌ای صلح آمیز حق مسلم ماست. بنابراین با این حرف‌ها ملت عقب نشینی نخواهند کرد؛ و این مسیر را طی خواهد کرد.

مطلب بعدی آغاز هفته دفاع مقدس است دفاعی که برای ما بهشتی به ارمغان آورد برای ما تحفه الهی بود، برای ما تعمق در دیانتمان بود، برای ما تجلی ولایت حق نفس امام راحل بود، یک انسان عارف، یک انسان خلوت نشین در دل سحر چه روحی را دمید؟ روح الله واقعی بود، مسیح زمان شد.

ایران در تمام دوره‌های مقابله‌ی با دشمنان قوی پنجه‌ی قرن‌ها ی قبل همشه بازنده بوده است، چه کشورها چه مناطقی از دست ما رفته است ولی در شرایطی که همه‌ی دنیا علیه ما بوده هیچ وقت در مقابل همه‌ی دنیا قرار نگرفته ولی این بار شرق و غرب علیه ما بودند.

کشورهای مرتجع عرب با همه‌ی امکاناتشان در مقابل ما بوده‌اند و حزب بعث مجهز به همه‌ی تجهیزات بود ما نه ارتش آماده نه سپاه ما تجارب کافی بدست آورده بود، اما ما امام داشتیم، ما ولایت داشتیم، ما از چشمه و دریای ایمان آن مرد الهی جرعه نوش شدیم و کاسه هل سر کشیدیم و دریای قدرت شدیم و «شعار جنگ جنگ تا پیروزی» در اوج ضعف ظاهری و اقتدار ظاهری دشمن، آن روز امام به ما نوید داد و روح در ملت ما و جوان‌های ما دمید و رزمندگان ما نیروهای مردمی ما، سپاه ما، بسیج ما، ارتش دلاور ما نیروهای زمینی و هوایی و دریایی ما افتخار آفریدند.

در تاریخ بشر برجستگی ایران اسلامی را نظام ولایی را رقم زدند؛ و بر همه‌ی حوادث گذشته خط نسخ کشیدند و آنچنان اعجاز آمیز بود که دشمن غدار با همه‌ی امکاناتش عقب نشست حقانیت ما را تایید کرد.

الحق و الانصاف جمله حضرت آقا رهبر فرزانه ما که دوران دفاع مقدس گنجی است، همان گونه که گنج هشت ساعت روز عاشورا را حضرت زین العابدین سید ساجدین علیه السلام و قهرمان عرصه صبر حضرت زینب کبری سلام الله علیها توانستند این گنج را استمساع کنند، آماده سازی کنند و این سرمایه را به عنوان پشتوانه‌ای برای امت اسلامی برای قرن‌های بعد ذخیره کنند.

 

از دفاع هشت ساعته تا دفاع هشت ساله

تا به امروز آن دفاع هشت ساعت سید الشهدا علیه السلام و یاران ما برای ما عزت بوده سر افرازی بوده، بیداری بوده دین بوده، ایمان بوده، اخلاص بوده و همه‌ی خوبی‌ها در عاشورا بوده است و این هشت سال دفاع مقدس ما یک رقیقه ای از آن حقیقت عاشورایی است و ما امید آن داریم رزمندگانی که در سال‌های جنگ سال‌ها و سال‌ها حضور داشتند خاطراتشان را ارائه کنند؛ و پر بازارترین کتاب‌ها، کتاب‌های خاطره دوران دفاع مقدس است.

ملت ما همه مجاهد و رزمنده‌اند عطش شهادت دارند عطش لقاء الله دارند، عطش عزت و استقلال و پیشرفت دارند، به این استهسار این گنج حاصل می‌شود، ما نسبت به خانواده‌های معظم شهیدانمان، نسبت به جانبازان و ایثار گران عزیزمان، رنج کشیده‌مان، و در سنگر صبر نشسته‌مان، خون جگر خرده و از سنگر عقب نشینی نکرده مان و از آزادگان سر افرازمان، از اسرامان و تمام قشرهایی در آن هشت سال دفاع مقدس مشمول امدادهای غیبی خدا بودند. «وَ ما رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَ لکِنَّ اللَّهَ رَمى» (انفال؛ ۱۷)

 

رنگ خدا

وقتی برای دین آمدند و زیر پرچم نایب امام زمان به او لبیک گفتند، رنگ خدا گرفتند. «صِبْغَهَ اللَّهِ وَ مَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَهً وَ نَحْنُ لَهُ عابِدُون» (بقره؛ ۱۳۸) ما به این عزیزانمان بدهکاریم، این‌ها آموزگاران ما هستند، چشم چراغ جامعه ما هستند و در پرتو نور این‌ها نسل جدید ما که در آغاز سال تحصیلی هستیم مدارس شروع می‌شود، دانشگاها آغاز شده است.

ما در دورانی که از نظر علوم هسته‌ای و فناوری هم خون شهیدان ما بر می‌نشیند، این مقدار کافی نیست ملتی که این همه شهید و آن همه معجزات از خود نشان داده است، توقع آرزویش این است که مدارسش، دانشگاهایش، حوزه‌های علمیه، جهشی و معجزه آسا، آنچنان پیشرفت بکنند که مجالی برای جرئت دشمن باقی نگذارند؛ و خودکفایی لازم را در همه‌ی صحنه‌ها، خصوصا صحنه اقتصادی، با اجرای اقتصاد مقاومتی، بر اساس فرمان نایب امام زمان و رهبر نورانیمان انشا الله به سامان برسیم.

اعوذبالله من الشیطان الرجیم

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَ الْفَتْحُ(۱) وَ رَأَیْتَ النَّاسَ یَدْخُلُونَ فىِ دِینِ اللَّهِ أَفْوَاجًا(۲) فَسَبِّحْ بحَِمْدِ رَبِّکَ وَ اسْتَغْفِرْهُ إِنَّهُ کَانَ تَوَّابَا(۳)

 

 

دعا و نیایش

انشاالله دعا مستجاب است، انشاالله خداوند در رحمتش را به رویمان باز کرده است، ماه ذیقعده الحرام است، دلها به یاد مدینه و مکه می‌تپد عده‌ای از سفرای شما آماده می‌شوند که پیام‌های ملت به پا خاسته و صابر را به پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم برسانند.با اخلاص با امید با اطمینان دست‌های نیازتان را به بارگاه رحمتش باز کنید انشا الله هیچکس نا امید بر نمی‌گردد.

اللهنا! یا حمید به حق محمد، آمین یا عالی به حق علی، الهی آمین یا فااطر به حق فاطمه، الهی آمین یا محسن به حق الحسن، الهی آمین یا قدیم الاحسان به حق الحسین، الهی آمین

خدایا امام زمان ما را برسان!

الهی آمین قلب مبارکشان را همواره از ما خشنود بگردان!

نسل جوان ما را در امر تحصیل و تهذیب و معرفت و در امر اشتغال و ازدواج به سامان و ساحل نجات برسان!

جوان‌های عزیز ما را که همه یادگاران شهیدانند و ثمرات شیرین شجره‌ی ولایتند، خدایا در نجات مردم جهان همه را مجهز و موفق قرار بده!

به حق امیرالمومنین علیه السلام ملت نجیب ما را ملت شجاع، شریف، با استقامت ما را، ملت با بصیرت، ولایت مدار ما را، خدایا دشمن شاد نکن!

الهی مشکلاتشان مرتفع بگردان!

 مریضها را شفا عنایت بفرما!

سایه پر برکت رهبر عزیزمان را با کفایت و کرامت با عزت و اقتدار با پیروزی کامل بر همه‌ی مشکلات در هدایت کشتی انقلاب تا ساحل ظهور مولا یمان و سیدمان امام زمان مستدام بفرما!

الهی! پروردگارا! هر کسی با هر حاجتی دست به سوی تو بلند کرده است دست خلی آورده‌ایم بهعصمت حضرت زهرا سلام الله علیها دست ما را از بارگاهت خالی بر مگردان!

 امام ما وشهیدان ما را با پیامبرت محشور و از خزائن غیبت بهره مند بفرما!

والسلام علیکم ورحمه الله

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

السلام علیک یا روح الله العبد الصالح


 

[۱] سوره طه


Article printed from ثقلین: http://thaqalain.ir

URL to article: http://thaqalain.ir/%d9%86%d9%85%d8%a7%d8%b2%d8%ac%d9%85%d8%b9%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d9%81%d9%86%d8%af-3/

تمامی حقوق برای وبسایت ثقلین محفوظ است.