- ثقلین - http://thaqalain.ir -
بعد از وفات ابوطالب و خدیجه ـ علیهماالسّلام ـ به پیغمبر وحى شد که دیگر در مکّه ناصر و یاور ندارى،(ر.ک: اصول کافى، ج۱، ص۴۴۹؛ بحار الانوار، ج۱۹، ص۱۴؛ ج۳۵، ص۱۳۷؛ ایمان ابى طالب، ص۸۳٫) حضرت ابوطالب ـ علیه السّلام ـ براى حفظ جان پیغمبر ـ صلّى اللّه علیه وآله وسلّم ـ اسلام آوردنش را از دیگران کتمان مى داشت،( ر.ک: وسائل الشیعه، ج۱۶، ص۲۳۱؛ بحار الانوار، ج۳۵، ص۱۱۴؛ ایمان ابى طالب، ص۱۱۹٫) عامّه، ابوطالب را مسلمان نمى دانند؛( براى نقد این نظریه، ر.ک: رساله ى « ایمان ابى طالب » نوشته شیخ مفید ـ رحمه اللّه ـ و رساله ى « الحجه على الذاهب الى تکفیر ابى طالب » نوشته ى سید شمس الدّین فخّار.) ولى اسلام عمروعاص با آن سوابق و لواحق در نزد آن ها مقبول است.
منبع: کتاب در محضر حضرت آیت الله العظمی بهجت- جلد۱ / محمد حسین رخشاد
Article printed from ثقلین: http://thaqalain.ir
URL to article: http://thaqalain.ir/%d9%86%d9%82%d8%af-%d9%86%d8%b8%d8%b1-%d8%b9%d8%a7%d9%85%d9%91%d9%87-%d8%af%d8%b1%d8%a8%d8%a7%d8%b1%d9%87-%d9%89-%d8%ad%d8%b6%d8%b1%d8%aa-%d8%a7%d8%a8%d9%88%d8%b7%d8%a7%d9%84%d8%a8-%d9%80-%d8%b9/
Click here to print.
تمامی حقوق برای وبسایت ثقلین محفوظ است.