هر چند به عقیده شیعه عایشه چهره مناسبی از خود در تاریخ به یادگار نگذاشته است اما در عین حال نسبت فحشا به وی نیز غیر قابل قبول است. و همانطور که مقام معظم رهبری نیز فتوی دادند : اهانت به نمادهای برادران اهل سنت از جمله اتهام زنی به همسر پیامبر اسلام حرام است.
جالب آن که مستند کسانی که وی را متهم به فحشا می کنند روایاتی از خود اهل سنت درباره ماجرای افک است. اهل سنت ماجرای افک را بر اساس روایاتی که نقل کننده آن ها خود عایشه است! در مورد عایشه می دانند در حالی که شیعه معتقد است ماجرای افک در مورد ماریه قبطیه می باشد و نه عایشه!.
بر طبق روایاتی که در کتابهاى حدیثى شیعه وارد شده آیه افک درباره کسانى نازل شد که به ماریه قبطیه تهمت زده و با کمال بى‏شرمى گفتند ابراهیم فرزند رسول خدا نیست و فرزند جریح قبطى است و جریح نام غلامى بوده که همان مقوقس حاکم مصر که ماریه را براى رسول خدا فرستادآن غلام را نیز به همراه او براى رسول خدا فرستاد و چون آن غلام همزبان ماریه بوده و بلکه طبق پاره‏اى از روایات، بستگى نزدیکى با ماریه داشته نزد وى رفت و آمد مى‏کرد.
و در بسیارى از روایات نام کسى که این تهمت را زده نیز ذکر کرده‏اند که براى اطلاع بیشتر مى‏توانید به پاورقى بحار الانوار (بحار الانوار، (چاپ جدید)، ج ۷۹، صص ۱۱۰ – ۱۰۳، پاورقى) مراجعه نمایید و روایات را نیز مطالعه کنید.
به هر حال نسبت فاحشه به عایشه با توجه به اینکه وی همسر پیامبر(ص) و احترام آنحضرت واجب است جایز نمی باشد.

 

 

منبع:پرسمان