- ثقلین - http://thaqalain.ir -
آیات عظام امام، صافى و نورى: اگر جهل به حدى باشد که احتمال باطل شدن روزه را نمىدادند، کفّاره واجب نیست ؛ ولى بنابر احتیاط واجب، باید روزهها را قضا کنند.[۱]
آیات عظام بهجت، خامنهاى و فاضل: اگر جهل به حدى باشد که احتمال باطل شدن روزه را نمىدادند، کفّاره واجب نیست ؛ ولى باید روزهها را قضا کنند.[۲]
آیات عظام تبریزى، سیستانى و وحید: باید روزهها را قضا کنند ؛ ولى کفّاره واجب نیست.[۳]
آیهاللّه مکارم: بنابر احتیاط واجب، باید روزهها را قضا کنند ؛ ولى کفّاره واجب نیست.[۴]
منبع:نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها / مؤلف: سید مجنبی حسینی/پرسش وپاسخ دانشجویی
[۱] – امام، تحریر الوسیله، ج ۱، فیمایجیب الامساک فیه، م ۱۸، فیما یترتب على الافطار، م ۱ ؛ صافى، هدایهالعباد، ج۱، م ۱۳۱۱، ۱۳۱۸ ؛ نورى، تعلیقات على العروه، الفصل الثالث، السادس.
[۲] – بهجت، وسیلهالنجاه، ج ۱، م ۱۱۰۹، ۱۱۱۷ ؛ فاضل، تعلیقات على العروه، الفصل الثالث، السادس ؛ خامنهاى، اجوبه الاستفتاآت، س ۸۱۷٫
[۳] – تبریزى، سیستانى و وحید، منهاج الصالحین، کفاره الصوم، تتمیم.
[۴] – مکارم، توضیحالمسائل مراجع، م ۱۶۵۸٫
Article printed from ثقلین: http://thaqalain.ir
URL to article: http://thaqalain.ir/%d9%86%d8%b2%d8%af%db%8c%da%a9%db%8c-%d8%b2%d9%86-%d9%88-%d8%b4%d9%88%d9%87%d8%b1-%d8%af%d8%b1-%d8%ad%d8%a7%d9%84-%d8%b1%d9%88%d8%b2%d9%87/
Click here to print.
تمامی حقوق برای وبسایت ثقلین محفوظ است.