- ثقلین - http://thaqalain.ir -
آیات عظام امام و خامنه اى: خیر، نذر زن در اموال خودش، بدون اذن شوهر صحیح نیست.[۱]
آیه اللّه بهجت: نذر زن بدون اذن شوهر [حتى در اموال خودش] ، بنابر احتیاط واجب صحیح نیست.[۲]
آیات عظام تبریزى و مکارم: اگر نذر زن مزاحم حقوق شوهر باشد، بدون اذن او [در هر حال] صحیح نیست و اگر مزاحم نباشد، احتیاط مستحب آن است که با اجازه او باشد [حتى در اموال خودش].[۳]
آیات عظام سیستانى، صافى و وحید: اگر نذر زن مزاحم حقوق شوهر باشد، بدون اذن او (در هر حال) صحیح نیست و بنابر احتیاط واجب در اموال خودش نیز – غیر از حج، زکات، صله رحم و احسان به پدر و مادر – با اذن شوهر نذر کند.[۴]
آیه اللّه فاضل: اگر نذر زن مزاحم حقوق شوهر باشد، بدون اذن او [در هر حال] صحیح نیست و اگر مزاحم نباشد، احتیاط واجب آن است که با اذن او باشد ؛ به خصوص در نذر اموال (هر چند متعلق به خودش باشد).[۵]
آیه اللّه نورى: آرى، نذر زن از مال خودش، بدون اذن شوهر صحیح است.[۶]
منبع:نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها / مؤلف: سید مجنبی حسینی
[۱] – امام، استفتاءات، ج ۲، نذر، س ۱۰ و خامنهاى، استفتاء، س ۱۰۹۳٫
[۲] – بهجت، توضیحالمسائل مراجع، م ۲۶۴۴٫
[۳] – مکارم، توضیحالمسائل مراجع، م ۲۶۴۴ و تبریزى، منهاج الصالحین، ج ۲، م ۱۵۵۱٫
[۴] – صافى و سیستانى، توضیحالمسائل مراجع، م ۲۶۴۴ و وحید، توضیحالمسائل، م ۲۷۰۸٫
[۵] – فاضل، توضیحالمسائل مراجع، م ۲۶۴۴٫
[۶] – استفتاءات، ج ۱، س ۷۵۹٫
Article printed from ثقلین: http://thaqalain.ir
URL to article: http://thaqalain.ir/%d9%86%d8%b0%d8%b1-%d8%b2%d9%86/
Click here to print.
تمامی حقوق برای وبسایت ثقلین محفوظ است.