- ثقلین - http://thaqalain.ir -
عمدهی خیر نماز و فائدهاش، در فهم نماز است. چون فهم، نزدیکترین سبب به معرفت است؛ و معرفت، تمامش خیر است بلکه همهی خیر و خوبی، در معرفت است. چنانکه جهل، تمامش شرّ است بلکه همهی شرّ در جهل و نادانی است.
و سرّ آن در این است که:
وقتی روح نمازگزار به عالم اعلی توجّه نمود و از یاد جهان پستتر خود را تهی کرد، و اندیشهاش به این وسیله از بعضی بندها رها شد و از عوالم عالیه، نوری گرفت، گاهی با آن، حقیقت برخی از آیات قرآن بر دلش جلوه میکند؛ پس با این کشف و تجلّی چنان نفعی میبرد که نظیرش را با عبادت سالها به دست نمیآورد!
منبع: کتاب به سوی دوست، ص ۱۴۳
Article printed from ثقلین: http://thaqalain.ir
URL to article: http://thaqalain.ir/%d9%85%d9%87%d9%85%e2%80%8c%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%81%d8%a7%d8%a6%d8%af%d9%87%e2%80%8c%db%8c-%d9%86%d9%85%d8%a7%d8%b2/
Click here to print.
تمامی حقوق برای وبسایت ثقلین محفوظ است.