موج فتنه ها در جنگ نرم که به خصوص نسل جوان را تهدید می کند، با عاشورا مهار می شود. برخی از کسانی که امروز به دنبال توسعه فرهنگی هستند، منظورشان هم همان جهانی سازی سرمایه داری است، ولی اسمش را می گذارند توسعه فرهنگی. و تعامل با فرهنگ ها. این ها می خواهند فرهنگ های بومی و سنتی را در فرهنگ تجدد منحل کنند و ایدئولوژی امریکایی را بر جهان حاکم کنند.

 

باید هیئات را به گونه ای اداره کنید که سد پولادینی در مقابل امواج تمدن غرب باشد. از هر کدام شما بپرسند، به خوبی با این هجوم فرهنگی و این جنگ نرم فرهنگی دشمن آشنا هستید. تنها سنگری که الان وجود دارد، سنگر هیأت هاست; یا لااقل مهمترین سنگری که وجود دارد.

 

باید برنامه ریزی کرد تا هیأت تبدیل به یک کانونی برای مقابله با آثار تجدد شود. اگر تجدد ذائقه مردم را تغییر می دهد و ذائقه ها را مادی می کند، باید تلاش کنیم که این ذائقه ها الهی بشود و این با عاشورا ممکن است. اگر معروف را می خواهد منکر کند و منکر را معروف، ما با عاشورا می توانیم حق را به مدارش برگردانیم. «اشهد انک قد اقمت الصلاه و اتیت الزکاه و امرت بالمعروف و نهیت عن المنکر». همه چیز با عاشورا به مبنای خودش بر می گردد و ما باید روی این سرمایه گذاری کنیم.